Din această vară, bacul de la Moldova Nouă își reia cursele pe Dunăre, între România și Serbia. Noul operator este convins că Baziaș 4 poate reporni turismul în Clisură.
După ce societatea Eoliana Caraș, care administra bacul Baziaș 4 de tip catamaran și pontonul Baziaș 3, a ajuns în incapacitatea de a opera serviciile contractate cu Consiliul Județean Caraș-Severin, administrația județeană a fost nevoită să găsească soluții pentru a nu fi nevoită să restituie finanțarea europeană câștigată printr-un proiect transfrontalier.
În acest context, serviciile de operare a bacului pe Dunăre au fost scoase la licitație în primăvara acestui an, fiind desemnată câștigătoare societatea Banat Network. Astăzi, la sediul Palatului Administrativ din Reșița, în prezența vicepreședintelui CJ, Marius Isac, a fost semnat și contractul de concesiune cu noul operator.
„Anunțăm astăzi încheierea unui contract de concesiune pentru serviciile de operare la Baziaș 3 și Baziaș 4. Este un contract care se va desfășura pe o perioadă de trei ani, unde viitorul operator, societatea Banat Network, va face servicii de operare pe ruta România – Serbia. Sperăm ca acest contract să fie într-un ceas bun!”, a declarat Marius Isac.
La rândul său, reprezentantul societății care va repune pe Dunăre bacul Baziaș 4 s-a arătat optimist în privința rentabilizării acestui serviciu, precizând însă că este nevoie de efort comun și implicare și din partea autorităților.
„Am câștigat o licitație pe un contract foarte greu de derulat, însă cu multe șanse de izbândă, dacă reușim să optimizăm funcționarea lui, pentru că, din păcate, o asemenea ambarcațiune cu potențial uriaș turistic a fost restricționată în activitatea ei, pe diferite compartimente, de navigație, de tonaj și așa mai departe. Noi avem câteva propuneri pentru a optimiza acest serviciu și sper să avem concursul Consiliului Județean, al domnului președinte Romeo Dunca, ca Moldova Nouă să devină centru turistic local și, de ce nu, județean. Sunt câteva lucruri de făcut pe care CJ sper să și le asume, Primăria Moldova Nouă, cu ajutorul domnului primar Chisăliță, toate aceste optimizări pot conduce la funcționarea și rentabilizarea acestui bac.”, a declarat Eugen Băleanu, PR-ul societății Banat Network.
Băleanu nu a precizat o dată anume a momentului în care cursele cu bacul pe Dunăre, între România și Serbia, se vor relua, însă a dat asigurări că acest lucru se va întâmpla în perioada imediat următoare.
„Noi ne asumăm finanțarea lui, ne asumăm să funcționeze non-stop, cu sau fără călători. Sperăm ca cel târziu pe data de 1 iunie să fim capabili să dăm drumul la curse regulate și care să nu se mai întrerupă din diferite motive. Noi am identificat toate problemele care au cauzat proasta gestionare a acestui bac. Vreau să vă spun că indiferent cine l-ar fi gestionat, societatea Eoliana nu ar fi avut vreo șansă de rentabilitate, dacă aceste optimizări pe care noi le-am scos în evidență și pe care nu vreau să le enumăr acum nu vor fi făcute. Suntem oameni de afaceri de bună credință, nu am venit să cerem bani la CJ, nu dorim facilități financiare de la Primăria Moldova Nouă, ci dorim ca împreună să optimizăm acest serviciu și, de ce nu, după o anumită perioadă de timp, și noi, ca societate, să spunem că suntem rentabili.”, a mai spus Eugen Băleanu.
Prezent la eveniment, primarul Ion Chisăliță a declarat: „Mă bucur că astăzi s-a semnat acest contract între Consiliul Județean și societatea Banat Network. Mă bucur nespus pentru că eu cunosc activitatea acestei firme, societate care a dovedit foarte multă seriozitate, a funcționat continuu, fără nicio problemă pentru domeniul pe care și l-a ales și mai ales că, în ultima perioadă, în ultimul an, a dezvoltat și activități turistice pe Dunăre. Eu cred că este începutul sfârșitului, începutul unui management corespunzător și că acest bac, această infrastructură își va dovedi eficiența în dezvoltarea turismului. Va fi cea mai puternică pârghie pentru turismul de la Moldova Nouă. Este sfârșitul celor care s-au întâmplat și au făcut ca această activitate să se desfășoare cu salturi, până la urmă, și datorită unui management defectuos.”