Nimeni nu e interesat de cei 200.000 de euro puși la bătaie de Consiliul Județean Caraș-Severin pentru ca Baziaș 1 să reia plimbările pe Dunăre pentru turiști!
Degeaba numărul turiștilor în zona Clisurii Dunării crește de la an an, dacă una din cele mai importante atracții, croazierele cu vaporașul pe Dunăre, e deja amintire. Baziaș 1 nu va putea fi lansat anul acesta la apă și e foarte greu de spus cine e de vină pentru asta. Cert este că, în timp ce Baziaș 1 e pus în așteptare, linia telefonică a Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Moldova Nouă e încinsă de nenumăratele apeluri efectuate de turiști, asociații și agenții de turism din țară care solicită plimbări cu vaporașul.
„Între momentul achiziției și anul 2019 au apărut modificări legislative care necesită modificări de structură a vaporasului”, știe motivul pentru care Baziaș 1 stă la mal, primarul orașului Moldova Nouă, Adrian Torma. Martin Motolan, director executiv în Consiliul Județean, a explicat exact cum stau lucrurile și de ce, deocamdată, Baziaș 1 plutește pe Apa Sâmbetei. Dacă în construcții e tot mai greu să găsești o firmă serioasă, capabilă să ducă un proiect de anvergură la bun sfârșit, în domeniul ambarcațiunilor pare a fi și mai complicat. „Consiliul Județean a asigurat 200.000 de euro pentru reparațiile necesare la Baziaș 1. Atât s-a estimat în urma unor discuții cu firme de specialitate. Problema este că nu s-a prezentat nimeni la licitație, deși am avut deja două încercări. S-a schimbat și legislația, astfel că mai sunt și alte lucruri de pus la punct decât motoarele. În plus, au trecut cei trei ani de concesiune către Eoliana. După ce găsim constructor, trebuie să omologăm vaporașul și să-l dăm din nou cuiva în concesiune. Repet, nu banii sunt problema, ei au fost alocați, problema este că nu am găsit pe nimeni interesat să facă lucrările respective, nu s-a prezentat nimeni la niciuna din cele două licitații. Reluăm și sperăm să găsit pe cineva care să facă lucrările absolut obligatorii!”, a precizat Motolan.