Baronul Crina?! Fostul viceprimar al Reșiței, stăpân peste un drum vechi de 150 de ani: Pe aici nu se trece!

Plângere penală împotriva lui Ioan Crina! Instanța îl obligă deja să oprească lucrările începute fără autorizație, lucrări care falimentează o firmă orăvițeană și blochează accesul pe drumul ce trece peste „Semeringul Bănățean”, Calea Ferată Oravița – Anina!

Societatea Comercială Help Trans din Oravița a formulat o plângere penală pe numele fostului viceprimar al Reșiței, Ioan Crina, și împotriva firmei acestuia, SC Speed Prod SRL, precum și împotriva unui autor încă necunoscut, care s-ar face vinovat de comiterea infracțiunii de fals intelectual. Totul, ca urmare a amplăsării unei stații de asfalt în mijlocul drumului care duce spre Cariera de piatră „Maidan” și mai multe alte proprietăți de lângă Oravița. Un drum industrial, care în 2011 a dispărut efectiv din Cartea Funciară și care acum, devenit un simplu teren dacă e să ne luăm după acte, îi aparține de drept firmei lui Ioan Crina!

Drum betonat în curtea firmei lui Crina!

Fostul vice al Reșiței, în prezent consilier județean, e acuzat că a amplasat stația de beton și un gard cu poartă în așa fel încât a blocat un drum care există de peste 150 de ani, având trecerea la nivel peste cea mai veche cale ferată montanistică din țară, Oravița – Anina, și care deservește nu numai cariera de piatră „Maidan”, ce aparține nemților de la Heidelbergcement România SA, ci și multor altor proprietari de terenuri, inclusiv terenuri silvice. „În forma actuală, respectiv drum betonat pe două benzi, din cartierul Brădișorul de Jos până la trecerea la nivel cu calea ferată, există de peste 50 de ani, fiind construite de o parte și de alta a acestuia diverse obiective cunoscute sub denumirea de «Stația de sortare», care la data de 9.01.2017 a fost achiziționată de către SC Speed Prod. Începând cu luna februarie, SC Speed Prod a început construcția unei stații de betoane amplasată pe o porțiune din drumul public, fără însă a ne interzice total trecerea, construcția putând fi ocolită prin partea dreaptă a acesteia”, reclamă administratorul SC Help Trans.

Lucrări neautorizate!

Reprezentanții firmei orăvițene, uluiți de faptul că drumul de acces este blocat de stația de asfalt a lui Ioan Crina, au cerut lămuriri Primăriei Oravița, iar mai apoi Inspectoratului de Stat în Construcții. Și le-au primit, după ce reprezentanții Primăriei s-au deplasat în teren pentru a face o inspecție. „S-au constatat lucrări de construcții neatorizate constând în amplasarea de utilaje pentru stația de preparare a betoanelor pe o platformă betonată existentă. (…) S-a dispus oprirea imediată a lucrărilor, luarea măsurilor de punere în siguranță a lucrărilor efectuate, s-a aplicat amendă contravențională și s-a solicitat introducerea în legalitate a lucrărilor”, au transmis reprezentanții Primăriei. Aceștia au mai precizat că Speed Prod a obținut în 8 februarie Certificatul de Urbanism pentru următoarele lucrări: amenajare stație de preparare asfalt în incinta unei stații de concasare și sortare piatră existente, amplasare stație de preparare asfalt pe platformă betonată, reabilitare clădire existentă și organizare de șantier.

Drumul există, dar nu și pe hârtie!

Referitor la drumul către cariera „Maidan”, deținută de SC Heidelbergcement România, carieră în care lucrează în acest moment SC Help Trans, Primăria Oravița informează: „În urma cercetării documentelor aflate în arhiva Serviciului de Urbanism, a planurilor cadastrale inclusiv a planurilor și documentelor anexate Certificatului de Urbanism nr.9/08.02.2017, s-a constatat existența istorică a unui drum de acces, porțiunea descrisă de SC Help Trans, spre cariera de piatră aflată în proprietatea SC Heidelbergcement România SA. Dar care drum în prezent nu apare figurat ca drum în extrasul CF, întreaga incintă este intabulată ca fiind curți-construcții aparținând SC Speed Prod SRL”. În consecință, reprezentanții Primăriei spun că Oficiul de Cadastru și Publicitate este singurul care poate și trebuie să reglementeze situația.

Prejudicii uriașe

Până atunci însă, nemții de la SC Heidelbergcement și firma orăvițeană Help Trans pierd bani. Foarte mulți bani! Și asta pentru că demersurile făcute l-au deranjat foarte tare pe Ioan Crina, care și-a îngrădit proprietatea, cu acel drum istoric cu tot, și nu mai permite accesul nimănui. Inițial doar utilajelor și camioanelor, iar începând de astăzi nici măcar autoturismelor mici. Nu mai puțin de zece utilaje ale Help Trans stau nemișcate în cariera „Maidan” din 19 aprilie, astfel că livrările către clienți sau către propria stație de betoane din Oravița au fost sistate forțat. Numai cea mai recentă comandă către firma orăvițeană înseamană 10.000 de tone de piatră cu o valoare de peste 400.000 de lei, astfel că prejudiciile sunt uriașe.

Trece doar cine vrea Crina!

Ioan Crina susține că reprezentanții Help Trans nu au discutat niciodată cu el, că nu i-au cerut voie să treacă peste proprietatea sa și că au preferat să facă tot felul de presiuni, motiv pentru care s-a și ajuns în situația de față. „Ce drum?! Acolo e proprietatea mea! Dacă nu era proprietatea mea, nu era Procuratura peste mine?! Dacă era un drum public, credeți că eu îl închideam? E proprietatea mea! Eu i-am dat voie să treacă, dar se apucă să-mi facă reclamații. De azi înainte nu-l mai las deloc, cu niciun fel de mașină, pentru că proprietatea e apărată în România. Eu prin bunăvoința mea l-am lăsat să treacă și cu mașinile mari, până a început să-mi facă reclamații. Acum nu-l mai las deloc! Mă gândesc dacă nu cumva ar trebui să-i fac plângere penală pentru că a intrat abuziv pe o proprietate privată. Am dat dispoziție ca el să nu mai treacă deloc. Celorlalți proprietari le permit să treacă”, a fost prima reacție a lui Ioan Crina.

Se pune la punct!

Acesta spune că o simplă verificare a documentelor ar lămuri lucrurile. Se vede clar în extrasul CF că eu sunt proprietar, că nu e niciun drept de servitute, că nu există drum, dar el continuă să mă reclame. Acolo n-a fost niciodată drum. Alea au fost drumuri de incintă, acolo au fost silozuri, stația de betoane Energoconstrucția când s-a construit Crivina. Nu a fost niciodată drum, a explicat Crina. Referitor însă la sancțiunile aplicate de autoritățile locale, Crina recunoaște că e în culpă: Eu montez niște utilaje, mi-au dat amendă, dar am 90 de zile termen să mă pun în ordine. Sunt deja toate avizele obținute, e doar o formalitate pentru a obține autorizația. Am aviz de urbanism, am tot ce trebuie. Dacă nu era terenul meu nu obțineam certificat de urbanism!

A dispărut drumul din Cartea Funciară!

Ioan Crina se bazează pe cele mai noi notări din Cartea Funciară, numai că aici intervine acuzația de fals intelectual formulată de SC Help Trans împotriva uneia sau mai multor persoane necunoscute. Vizați sunt cei care în 2011 au actualizat Cartea Funciară și care au omis, din neglijență sau cu bună știință, să treacă suprafața de 772 mp cotă parte indiviză ce apare în vechea CF. Suprafață care reprezintă, de fapt, exact drumul istoric de acces către cariera „Maidan”. Încheierea nr. 2847 a Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraș-Severin, care are la bază lucrarea inginerului Cristian Crîsta, este, practic, cea care i-a dat societății lui Ioan Crina posibilitatea de a cumpăra și a se intabula pe acel drum de acces către zona industrială. Dar la acest aspect vom reveni.

Crina, obligat să desființeze poarta!

Până la clarificarea situației, de care s-ar face responsabili în primul rând cei de la Oficiul de Cadastru, Help Trans a încercat să limiteze proporțiile prejudiciului. În acest sens, societatea a cerut Judecătoriei Oravița să dispună o ordonanță președințială prin care să oblige SC Speed Prod să respecte de îndată dreptul de trecere spre cariera „Maidan” pentru toate autoturismele și utilajele Help Trans. Totodată, să oblige firma lui Ioan Crina să desființeze poarta ce împiedică accesul spre carieră, precum și să oprească imediat lucrările de construcție edificate pe acel drum istoric. Iar Judecătoria Oravița a dat dreptate celor de la Help Trans. Obligă pârâta SC SPEED PROD SRL, să respecte dreptul de trecere al reclamantei SC HELP TRANS SRL spre obiectivul – cariera de piatră ,,Maidan”, folosit de către aceasta, drum de acces care porneşte din cartierul Brădişorul de Jos, respectiv DJ Oraviţa-Ciudanoviţa, traversează calea ferată Anina-Oraviţa peste o trecere la nivel amenajată prin incinta Staţiei de sortare aparţinând pârâtei şi care are un traseu până la obiectivul – cariera de piatră ,,Maidan”, folosit de către reclamantă. Obligă pârâta SC SPEED PROD SRL să oprească orice lucrări de construcţie, pe drumul istoric existent, astfel cum a fost mai sus descris”, a hotărât instanța de judecată. Decizia poate fi atacată cu apel în cinci zile de la comunicare.

Se comportă Ioan Crina aidoma baronilor locali care pun stăpânire pe tot ce ne înconjoară și ne impun propriile lor reguli? E proprietar de drept și atunci chiar poate face ce vrea fără să țină cont de nimeni și de nimic? Cel mai probabil, la aceste întrebări ne vor răspunde instanțele civile și, poate, chiar cele penale. Atâta timp cât plângerile penale sunt formulate și de o parte și de alta, iar astăzi la locul cu pricina a fost chemată Poliția, pentru încălcarea proprietății.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/