Situația companiei Colterm este în continuare incertă, chiar dacă în bugetul local au fost prevăzuți 165 de milioane de lei, bani despre care autoritățile locale spun că pot fi folosiți pentru cheltuielile curente și achiziționarea certificatelor de poluare aferente anului trecut.
„Suma de 165 de milioane de lei este bugetată. Asta nu înseamnă că literalmente această sumă există undeva într-un sertar sau într-un cont bancar. Societatea Colterm va putea să își achite obligațiile pentru aceste certificate doar din sumele de bani pe care le și primește și într-un interval de timp relativ util. Astfel, dacă această sumă, deși bugetată acum, va fi ordonanțată la plată abia în aprilie, mai, iunie, iulie, termenul va fi deja cu mult depășit.”, a declarat Cristian Amza, administrator special la compania Colterm.
Cristian Amza spune și că societatea nu își poate eșalona plata facturilor către furnizori decât în condiții stricte, dată fiind insolvența în care se află Colterm.
„Colterm nu poate să își eșaloneze foarte, foarte mult furnizorii pentru că fiind în procedură de insolvență trebuie să își plătească obligațiile curente. O eșalonare pe un termen foarte întins de timp ar însemna grevarea funcționării viitoare. La momentul actual nu avem creionată din partea municipiului Timișoara o variantă clară cu privire la plata unor sume. Dincolo de bugetare, trebuie să existe niște titluri în baza cărora municipiul Timișoara să poată da acești bani.”, a mai explicat Amza.
La ultimele cotații, certificatele de poluare sunt valorizate la 100 de milioane de lei. Dacă acestea nu vor fi achiziționate până la 30 aprilie, Fondul pentru Mediu ar putea solicita intrarea Colterm în faliment. Directorul demisionar al companiei, Petre Nenu, explica recent faptul că falimentul nu va însemna automat oprirea căldurii și a apei calde pentru abonați.