5 milioane de euro a trimis Uniunea Europeană, prin ADR Vest, la Bocșa, pentru achiziționarea a 4 autobuze electrice, stații de transport și trotuare refăcute, piste de biciclete și autobază reabilitată, dar mai bine era să nu fi finanțat proiectul depus pe vremea primarului Cismăneanțu!
Asta este concluzia actualei echipe manageriale din Primăria Bocșa și a consilierilor locali, care se tem că orașul va rata proiectul și va trebuie să restituie sume importante. Potrivit proiectului semnat în iulie 2019, 4,9 milioane de euro ar trebui cheltuiți pentru achiziționarea a 4 autobuze electrice, reabilitarea autobazei, amenajarea a 24 de stații de autobuz, crearea a 8 km de piste pentru biciclete și refacerea a tot atâția kilometri de trotuare. Până în septembrie 2021! Mai sunt câteva zile până când investițiile ar trebuie recepționate, dar în oraș nu s-a întâmplat mai nimic. „Proiectul este foarte întârziat, facem eforturi, atât noi, cât și ADR-ul, dar, din păcate, proiectanții nu l-au terminat și o să discutăm cu ADR Vest să vedem ce facem. Proiectul tehnic trebuia predat în martie și asta după adrese, amenințări cu penalități, toate demersurile legale noi le-am făcut. ADR ne sprijină, dar până la sfârșitul lui septembrie trebuia finalizat proiectul, trebuia să avem pistele de biciclete executate, autogara la fel, trotuarele. Pentru a cere termen prelungit la ADR trebuie să arăți că ai făcut ceva, că ai ajuns la un punct. Dacă nu se finalizează riscăm să dăm banii înapoi pe studiile care s-au făcut. Riscurile sunt mari. Nu finalizăm, riscăm penalități și la alte proiecte!”, a declarat primarul Mirel Pascu pentru expressdebanat.ro.
Problemele nu se vor încheia nici dacă se întâmplă o minune și, în timp record, Bocșa va avea autobază, stații de autobuz și piste de biciclete cu trotuare, respectiv cele 4 autobuze electrice. Primarul Pascu și directorul societății de transport public local spun că cele 4 autobuze vor îngropa orașul în datorii dacă va fi respectat graficul asumat prin contractul de finanțare și proiect. Și asta pentru că la bază sunt cifre mincinoase. În cel mai fericit caz, total nerealiste. „Acest proiect presupune că orașul duduie, că e într-o dezvoltare fulminantă, iar societatea de transport, la fel. Sunt lucruri total nerealiste, pe astfel de cifre s-a obținut aprobarea proiectului. Noi avem foarte puțini călători, practic, nu vom avea pe cine să transportăm. În plus, conform celor asumate ar trebui să circule cu o frecvență pe care nu o au nici autobuzele din marile capitale ale lumii. Căutăm soluții, dar avem mari bătăi de cap. La Bocșa erau suficiente câteva microbuze, cineva s-a hazardat!”, a mai spus primarul Pascu.