Staţiunea de pe Valea Cernei renaşte încet şi sigur prin implementarea zecilor de proiecte ale primarului Nicuşor Vasilescu, cel care a reuşit să deschidă uşile, până acum închise, ale diferitelor instituţii şi ministere ce au vegheat nepăsătoare atâta timp la ruinarea “Perlei Banatului”.
Întâlnirea de ieri cu responsabilii Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare dă speranţe mari turismului balnear din Caraş-Severin, dar a scos în evidenţă şi destule piedici care stau în calea dezvoltării staţiunii Băile Herculane. Primarul Vasilescu a adus în atenţia invitaţilor şi a investitorilor prezenţi la dezbatere un lucru ciudat, care nu e de ieri, de azi. Drumul European 70 trece prin spatele gării din Herculane, dar niciun indicator între Caransebeş şi Orşova nu-ţi arată numărul kilometrilor rămaşi de parcurs până la staţiunea de pe Cerna sau nu te informează că în drumul tău se află “Perla Banatului”.
Edilul-şef spune că lucrurile nu vor rămâne aşa. “Avem o mare problemă pe drumul european, creată de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara şi Ministerul Transporturilor, care gestionează tot acest sistem de marcaj al drumurilor naţionale şi europene. Este greu de crezut că un oraş din România, mai ales o staţiune cu o istorie de 2.000 de ani, nu apare pe bornele kilometrice sau în marcajele de semnalizare şi presemnalizare. Practic, ajungând la Orşova, următorul oraş care e prezentat este Caransebeşul. Venind de la Caransebeş, următoarea localitate care apare pe indicatoare este Orşova. Noi nu figurăm”, spune Nicuşor Vasilescu.
Prejudiciu de imagine
Acesta a făcut mai multe adrese către Direcţia Regională de Drumuri şi Ministerul Transporturilor, dar pe E 70 au apărut doar câteva panouri micuţe, înainte cu cinci kilometri de intrarea în staţiune. Mult prea puţin. “Nu cerem nimic altceva decât marcaj normal, corect. Noi am făcut toţi paşii şi suntem pregătiţi pentru a deschide un proces şi vom cere daune de cel puţin un milion de euro pentru că este vorba despre un grav prejudiciu de imagine adus staţiunii”, mai susţine primarul. Pentru că Herculane are nevoie de mediatizare pozitivă, după ce ani de zile presa a vorbit numai despre ruinele de aici, autoritatea locală a semnat un contract de finanţare europeană pentru un proiect de promovare a staţiunii în valoare de 268.000 de euro. “Acest proiect urmează a fi licitat până la finalul lunii martie şi cuprinde inclusiv trei panouri de atenţionare şi promovare a staţiunii”, a precizat Vasilescu.
Rămâi pe www.expressdebanat.ro şi urmăreşte “Herculane renaşte!”, o campanie prin care cotidianul Express de Banat susţine eforturile administraţiei locale şi celorlalţi factori implicaţi în salvarea celei mai frumoase staţiuni balneare din Europa.