Bacul de la Moldova Nouă, în continuare la mal. Care sunt pericolele care pot afecta proiectul transfrontalier?

Inaugurat cu mare ștaif în urmă cu un an, bacul pe Dunăre nici bine nu a apucat să plece de la mal că a și fost nevoit să se oprească, odată cu închiderea frontierelor pentru prevenirea răspândirii COVID-19. O măsură justificată, spune Adrian Torma, care însă nu poate anticipa data la care în punctul vamal de trecere a frontierei cu Serbia se va striga din nou: „Îmbarcarea”.

„Situația pandemică justifică nefuncționarea bacului. Probabil că am fi avut un trafic mare de turiști între România și Serbia în sezonul estival, dar cu certitudine incidența cazurilor de COVID-19 ar fi crescut alarmant. Mă dezamăgește faptul că, în anumite perioade, nu am putut face plimbări între cele două maluri ale Dunării, dar cred că decizia de a sista activitatea o perioadă de timp a fost una corectă și înțeleaptă. Acum, în funcție de cum va evolua situația epidemiologică, în funcție de câte cazuri vom avea și dacă va mai apărea un al treilea val vizavi de acest temut virus, se va hotărî dacă punctul vamal de trecere a frontierei cu Serbia va fi deschis sau nu. E greu să anticipez ceva ce nu s-a mai întâmplat cum este acest virus invizibil, dar cred că decizii importante se vor lua în momentul în care situația va fi cât de cât stabilă.”, a explicat Adrian Torma, unul dintre edilii care și-au adus contribuţia în materializarea proiectului transfrontalier, alături de Consiliul Județean Caraș-Severin și Primăria Golubac.

Referitor la pericolele care pot pune în dificultate bacul de la Moldova Nouă, primarul reales de locuitorii orașului din Clisura Dunării, dar nevalidat încă, a mai precizat:

„În acest moment, proiectul nu este pus în pericol. Singura amenințare, pe viitor, poate fi dată de neîntrunirea numărului de pasageri așa cum s-a anticipat, dar cred că aici, ținând cont de context, împreună cu finanțatorii, vom găsi soluții încât să nu existe penalități, iar în momentul în care lucrurile vor reveni la normal, bacul să poată funcționa și să poată aduce plus valoare întregii Clisuri a Dunării”.