Avioanele de război NATO, pe aeroportul din Caransebeș!

avion nato caransebes

900 de soldați vin pe aeroportul Banat din Caransebeș pentru unul din cele mai mari exerciții militare ale NATO de pe flancul estic!

Omul de afaceri Gabriel Olariu, cel care administrează aeroportul și care a parafat contractul cu ministerul de interne din Germania, organizatorul exercițiului, i-a convins pe aleșii județeni să nu-i pună niciun fel de piedici, să-l mai păsuiască o vreme cu banii pe care îi datorează Consiliului Județean Caraș-Severin, astfel că, la Caransebeș pot începe pregătirile.

Contractul semnat de Olariu are clauze strict confidențiale, dar e dovada clară că nu degeaba a stat la masă cu generalii armatei SUA, la Washington, acolo unde a negociat inclusiv deschiderea unui centru de instruire pentru piloții și mecanicii elicopterelor de luptă americane ce urmează să fie livrate României.

Presat de Consiliul Județean să achite datoria de aproximativ 3 milioane de lei pe care o are către acesta, Olariu a virat deja o parte din bani și și-a luat un angajament de plată ca anul acesta să stingă jumătate. Restul, anul viitor. Și asta pentru că alte sume importante vor fi cheltuite pentru ca totul să fie pus la punct când aterizează pe aeroport prima aeronavă de luptă. „40% din cei aproape 3 milioane de lei pe care ni-i datorează sunt penalități. Propunerea domnului Olariu e să ne dea 150.000 euro, 75.000 de euro i-a plătit deja, iar până în 10 martie să mai achite încă 75.000 de euro. Până în 31 iunie intenționează să mai dea 150.000 euro, plus 35.000 de euro redevența din ianuarie până în iunie 2024. Eu propun reeșalonarea restului datoriilor, a celor 300.000 de euro care rămân, începând cu 1 iulie, pentru că ne încadrăm astfel pe garanțiile pe care societatea le are acolo.”, a explicat președintele Romeo Dunca în plenul CJ.

Consilierul județean Ioan Crina vede însă în acest contract prilejul perfect pentru ca SC Aeroportul SA să achite și ultimul leu pe care îl datorează Consiliului Județean. În acest sens spune că se poate lua contractul respectiv în garanție. „Ne cesionează o parte din contract și am rezolvat toate problemele.”, a sugerat social-democratul.

Cu plățile pe care le-a făcut deja și cu cele pentru care și-a luat angajamentul, Gabriel Olariu stinge suficient din datorie încât pentru restul să garanteze cu imobilele de la aeroport pe care le are în proprietate. Astfel, nimic nu-l mai împiedică să dea permis de aterizare avioanelor și elicopterelor NATO. „Domnul Olariu mi-a spus că semnează un contract important și că are posibilitatea să-și achite datoriile, că dorește ca în continuare să investească acolo. Eu îi apreciez tenacitatea și apreciez dorința lui de dezvolta acest aeroport. Cred că este un noroc pentru noi. Pentru că altul nu ar fi făcut atât de mult și nu ar fi crezut atâta în această idee. Chiar dacă timp de trei-patru ani nu și-a plătit obligațiile, cred că el trebuie înțeles, fiindcă el ne face și treaba noastră. Gândiți-vă ce ar fi însemnat să-l executăm. Însemna să punem mâna pe niște clădiri care oricum sunt acolo și care aveau nevoie de supraveghere, de pază și de bani. Însemna să plătim noi serviciile de pază pe care el le face. Practic, nu semna un plus, însemna o cheltuială. Pe cine ar mai fi interesat acest aeroport? Poate doar să-l dezmembreze și să-l transforme în parcele pentru construcții civile.”, a comentat președintele CJ.

Referitor la propunerea lui Ioan Crina, Romeo Dunca susține că nu e necesară garantarea cu contractul, că datoria rămasă e acoperită cu proprietățile SC Aeroportul SA: „Sunt suficiente. Eu aș opta să-mi dea jumătate din bani și să eșalonăm restul o perioadă. Diferența de bani pe care o încasează o folosește în dezvoltarea aeroportului. Ăsta ar fi câștigul nostru, nu să punem mâna pe bani, să-i luăm acum toți banii omului.”

Președintele Dunca a evaluat și eventualele riscuri ale prezenței militarilor NATO în Caraș-Severin, dar îi invită la calm pe cei care s-ar putea teme că, în condițiile unui conflict, Caransebeșul ar deveni o țintă. „România este parte a NATO, nu putem să fim în NATO numai pe jumătate sau numai când ne convine. E o alianță unde avem și anumite obligații. Eu personal i-aș fi trimis la Tulcea. Strategic, Caransebeșul este important. E un aeroport care are o suprafață mare la dispoziție, un culoar de zbor important, sunt condiții meteorologice bune. E un aeroport liber de orice obligație, pentru navele militare pista este foarte bună.”, a adăugat Romeo Dunca.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/