Omul de afaceri Gabriel Olariu a deschis singura școală liceală privată cu profil de aviație din țară, a cerut avizarea pentru zboruri cu avioane de dimensiuni medii și are un plan pentru includerea Aeroportului Caransebeș pe harta aeroporturilor civile din România. Permisul de zbor i-l pot da însă numai consilierii județeni!
A investit peste 400.000 de euro în reabilitarea clădirilor de la aeroport, a așteptat să se termine litigiile în instanță și a deschis școala de aviație. Toate acestea ca un prim pas pentru ca Aeroportul Caransebeș să fie deschis transportului de persoane și tuturor companiilor aeriene care operează pe celelalte aeroporturi din România. Olariu a aflat însă cu stupefacție că, astăzi, la Prefectura Caraș-Severin, se va pune în discuție situația patrimonială, economică și financiară a aeroportului. Ce l-a frapat pe omul de afaceri lugojean este modalitatea prin care Consiliul Județean anunță propunerile de relansare pe termen mediu și lung.
„Pe noi nu ne-a întrebat nimeni, nu ne-a solicitat nimeni, dar am luat informarea asta și am citit-o, informarea care va fi citită în comisie. E informarea care prezintă în mare parte adevăruri, dar și niște chestii care sunt puse tendențios, care nu rezultă din niciun document. Am fost mult mai interesat să văd proiectul de relansare pe termen mediu și lung. Pentru proiectul de relansare este o singură frază și spune așa: în altă ordine de idei, menționăm că, în situația data, Consiliul Județean Caraș-Severin va iniția demersurile necesare pentru rezilierea contractului de concesiune, așa cum a fost amendat prin actul adițional nr.1 din 2011 asigurând totodată degrevarea de sarcini a imobilelor concesionate, teren și clădiri în scopul valorificării corespunzătoare ale acestor bunuri din domeniul public în deplină consonanță cu interesul Unității Administrativ Teritoriale a județului Caraș Severin”, menționează Olariu.
Omul de afaceri subliniază că, din acel contract de concesiune, încheiat de Consiliul Județean pe 30 de ani, au trecut deja 10! „Eu am depus la Consiliul Județean trei solicitări încă de anul trecut prin care am cerut o discuție cu Consiliul Județean, respectiv cu conducerea executive și nu am primit niciun răspuns. Noi între timp ne-am făcut programul, cu sute de pagini, conține documentații, studii pentru pistă, pentru securitate, pentru tot și culminează cu faptul că în data de 24 iunie a fost depus dosarul de autorizare pentru Aeroportul Caransebeș cu obiectiv de aviație generală la Autoritatea Aeriană Română Civilă, în baza acelui contract de concesiune pe care el l-am preluat de la vechii acționari ai SC Aeroportul Caransebeș SA. Deci, dar noi ne asumăm să preluăm toate îndatoririle și obligațiile, inclusiv datoriile. Noi nu am făcut plata pentru că, noi, dacă tot suntem amenințați cu rezilierea contractului și nu avem nicio întâlnire cu conducerea Consiliului Județean, ce garanție avem noi după ce plătim?!”, se întreabă Gabriel Olariu.
Acesta consideră că administrația județeană are alte planuri cu aeroportul, în condițiile în care la Caransebeș chiar ar putea ateriza și decola aeronave de transport pasageri și chiar de mărfuri. „Scopul lor este să lichideze contractul acesta de concesiune și să valorifice aceste bunuri. Deci, dânșii văd povestea asta ca o afacere imobiliară. Noi nu! Degrevarea de sarcini a imobilelor concesionate, teren și clădiri în scopul valorificării corespunzătoare a acestor bunuri! Adică ce să înțeleg eu?! Dacă eu vreau să fac aeroport aici, am făcut liceu de aviație, unic în România, au zis că nu e bine. Vreau să fac activități conexe cu aeroporturi, cu aviația și dânșii spun ca tot proiectul de dezvoltare a acestui aeroport este valorificarea corespunzătoare a acestor bunuri din domeniul public. Cu asta cred că am înțeles. Vom duce la ședințele de la Prefectură și Consiliul Județean proiectul de dezvoltare. Până în momentul acesta nu am putut să spunem decât la presă, că nu a vrut nimeni să ne asculte. Investițiile le-am făcut și dacă ar fi să ne rezilieze contractual, las Consiliului Județean un aeroport la cheie, făcut pe banii mei, dar redevență eu nu plătesc până nu am garanție că rămân, pentru că, eu dacă nu rămân, de ce să preiau eu redevențele de peste 1,4 milioane de lei din trecut, când nimeni nu a făcut nimic?! Le plătim, dar să am garanția că încă 20 de ani, cât mai durează concesiunea, rămân aici!”, a mai spus administratorul SC Aeroportul Caransebeș SA, Gabriel Olariu.