Aventura bicicliștilor s-a încheiat

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Acțiunea bicicliștilor, în care au luat la spiță tot malul Dunării, a avut ca rezultat 5.000 de kilometri de trasee cicloturistice care urmează să fie înregistrate pe harta cicloturismului european. De asemenea, acțiunea s-a finalizat cu un site, valabil din septembrie, în engleză și română.

Peste 30 de bicicliști voluntari ai Cycling România au plecat  în 24 iunie într-un tur al malului românesc al Dunării. Cele două echipe au plecat din Călărași și Oravița și au parcurs 5.000 de kilometri, între 80 și 140 km pe zi. ,,Am reușit să identificăm un număr mare de trasee care pot fi parcurse cu bicicleta, pe care le vom prezenta pe portal, în luna septembrie. Urmează ediția 2014, prin care vom investiga și mai multe zone. Cicloturismul generează venituri anuale de 44 miliarde de euro la nivel european, iar noi suntem convinși că și România poate deveni o destinație atractivă atât pentru cicloturiștii străini, cât și pentru cei români”, a declarat Mircea Crisbășanu, coordonatorul proiectului Cycling Romania. Dacă în alte țări Dunărea atrage milioane de turiști anual, în România puțini sunt cei care doresc să viziteze malul fluviului, în special zona Clisura Dunării, ce are un potențial turistic important. „Dunărea atrage peste 1,5 milioane de turiști anual în sectorul Passat-Viena, în timp ce malul românesc, care reprezintă o treime din suprafața fluviului, atrage doar câteva sute de turiști străini anual. Furnizarea de informații credibilie despre sectorul românesc pe un portal on-line, inițiativa Cycling Romania, este una dintre condițiile de bază pentru a atrage mai mulți turiști”, a mai adăugat acesta.

CITEȘTE ȘI: CLISURA DUNĂRII, PE HARTA EUROPEANĂ DE CICLOTURISM!

După turul de forță pe bicicletă, bicicliștii au identificat, pe lângă traseele cu potențial turistic, și problemele cu care s-ar confrunta turiștii care ar hotărî să viziteze Dunărea pe bicicletă. Astfel, pe lângă lipsa spațiilor de cazare potrivite pentru turiști, voluntarii au constatat că drumurile nu au spații suficiente pentru biciclete. Ca să ușureze munca celor ce vor vrea să dezvolte cicloturismul, cei 32 de voluntari au stabilit exact punctele unde s-ar putea construi zone de camping sau cele potrivite pentru cazare. „Cei mai multi turiști pe bicicletă preferă zonele de camping. O soluție cu costuri minime este amenajarea unui spațiu sigur de campat, care să aibă o priză (pentru GPS, telefon, cameră foto) și dușuri. Astfel de puncte pot fi amenajate ușor, poate cu ajutorul direcțiilor silvice, la o distanță de circa 50 km unele de celelalte, astfel încât să știm că avem o variantă sigură de campat”, a spus Diana Culescu, care este și membru al Asociației Peisagiștilor din România. „Ce m-ar face să ies mai mult cu bicicleta? Pentru mine e important să am un traseu pe care să mi-l pot descărca pe telefon, fără să fiu nevoit să mă uit după marcaje, dat fiind că marcajele dispar. Ar trebui să am atât o variantă off-road, cât și o variantă cu asfalt, să știu care sunt sectoarele cu probleme și să știu ce pot vedea în zonă, ce oameni pot întâlni și unde pot dormi”, a declarat Ioan Dumitrașcu, pasionat de ciclism, cu experiență dobândită din parcurgerea unor rute internaționale pe bicicletă, și unul dintre susținătorii proiectului Cycling Romania.

Anul viitor urmează o nouă etapă a „Turului Dunării”, însă de data aceasta voluntarii au stabilit că vor parcurge mai puțini kilometri pe zi și vor stabili înainte locurile de cazare chiar acasă la localnici, o modalitate preferată în cicloturism.

promovare banner maxagro Muzeul TM

CITEȘTE ȘI: FOTO: O PLIMBARE PE MALUL DUNĂRII

CITEŞTE AICI CUM VA FI DUNĂREA PUSĂ ÎN VALOARE!

Foto: facebook.com/cycling.romania

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/