Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat că în cadrul ședinței Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizată varianta 1 de traseu, din cele patru propuse inițial, pentru centura de vest a Timișoarei. Viitoarea șosea va avea o lungime de aproximativ 14 km și traversează Timișoara, Săcălaz și Utvin.
În proiectul viitoarei șosele ocolitoare a Timișoarei sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.
„Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului din zona intersecției DN 69 Timișoara – Arad, cu DJ 591 – unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud, acum în construcție -, ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara. De asemenea, varianta de ocolire Timișoara Vest va avea nouă lucrări de artă, poduri și pasaje.”, au transmis reprezentanții DRDP Timișoara.
În perioada următoare, potrivit DRDP Timișoara, vor avea loc și alte studii necesare pentru finalizarea studiului de fezabilitate, contractul fiind derulat de S.C. SEARCH CORPORATION SRL. În ceea ce privește centura de sud a Timișoarei, lucrările au ajuns la un stadiu de 45%.