Sorin Grindeanu a anunțat că autostrada Timișoara – Moravița figurează, de fapt, ca drum expres în documentele pe care le-a descoperit la Ministerul Transporturilor. Pentru a schimba profilul șoselei, în această primăvară, între România și Serbia urmează să fie semnat un acord bilateral.
Se fac noi pași în ceea ce privește realizarea autostrăzii Timișoara – Moravița. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că săptămâna trecută a avut loc la Moravița o întâlnire a grupului de lucru româno-sârb pe marginea acestui subiect. La eveniment a participat Adrian Foghiș, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentanți ai CNAIR, ai Ministerului Transporturilor care au în responsabilitate proiectele europene, precum și ai DRDP Timișoara. Aceștia s-au întâlnit cu omologii sârbi pentru a discuta problemele existente legate de autostrada Timișoara – Moravița.
„Vă spuneam în urmă cu două săptămâni că mai există câteva puncte care trebuie să fie depășite, astfel încât acest proiect să intre pe făgașul normal, să putem să facem licitația pentru execuție și acest proiect să intre în etapele următoare. S-au depășit majoritatea punctelor care erau cu semnul întrebării atât din partea noastră, cât și din partea sârbă. Urmează ca în următoarele două săptămâni să se finalizeze acordul bilateral dintre România și Serbia, astfel încât cu ocazia vizitei pe care o voi avea undeva la sfârșitul lunii aprilie, începutul lunii mai la Belgrad să pot să semnez acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate. Deci ținta este ca toate aceste puncte puține, și țin să subliniez acest lucru, au mai rămas puține puncte în discuție, să fie înlăturate, și odată cu semnarea acordului bilateral, sper să putem să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea acestui proiect. Mulțumesc atât părții sârbe, cât și colegilor mei din minister care au făcut pași extrem de importanți pentru realizarea acestui proiect”, a declarat ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a mai precizat că în momentul în care a ajuns la Ministerul Transporturilor a avut surpriza să constate că în documente autostrada Timișoara – Moravița figurează, de fapt, ca drum expres.
„Profilul era de drum expres până la Voiteg, iar de la Voiteg la Moravița drum de mare viteză cu o bandă pe sens. Așa am găsit la minister. Acest tronson Timișoara – Moravița este prins în planul investițional, în Master Planul de Transporturi al României. Așa au avut grijă unii de dezvoltarea proiectelor în Timiș. Prima fază a fost de schimbare la drum expres, în toate documentele figurează ca drum expres între Timișoara și Moravița. Asta înseamnă două benzi pe sens, fără bandă de refugiu. Sunt sigur că odată cu semnarea acordului româno-sârb profilul va fi de autostradă. Inițial a fost drum expres cu o bandă, apoi s-a schimbat la drum expres cu două benzi. Acum sunt optimist că va fi autostradă”, a detaliat Sorin Grindeanu.