Vehiculele clasice, patru la număr, care au deservit până acum orașul, vor fi scoase la „pensie” cel târziu în luna martie a anului viitor.
Este vorba despre trei autobuze și un microbuz, fabricate în anii 1994, 2003, respectiv 2009. Ele vor fi înlocuite de cele 9 autobuze electrice, deja sosite la Lugoj. Societatea de transport local va plăti valoarea de amortizare a noilor mijloace de transport. „În acest moment, autobuzele sunt ale municipiului, nu ale societății de transport. Noi le vom pune în funcțiune cu stațiile de încărcare care ne-au fost livrate, le vom înmatricula, apoi, prin hotărâre de consiliu, le vom transfera societății Transport Local Lugoj, care va plăti o taxă pentru utilizarea fiecărui vehicul electric. Nu putem ceda gratis autobuzele către societatea respectivă, așa e legislația. Deocamdată, ele sunt garate la Meridian , dar amplasamentul final va fi pe strada Timișoarei, lângă Lidl Logistics. După recepție, vom preda și stațiile de încărcare, tot prin HCL, către societatea de transport local. Probele au fost deja efectuate la Meridian.”, spune primarul interimar Bogdan Ștefan Blidariu. Autobuzele electrice vor intra în circulație cel târziu în martie. Primarul mai spune că „autobuzele vechi și cele noi, electrice, nu vor circula în paralel. Introducerea celor noi va însemna scoaterea imediată din uz a celor vechi, care au fost închiriate de la terți”.
Se suplimentează numărul de trasee
La rândul lui, Alin Năfărean, administratorul SC Transport Local Lugoj SRL, precizează că „în prezent, transportul local la Lugoj este acoperit cu un autobuz articulat Mercedes din 1995, două autobuze MAN din 2003 și un microbuz Renault Master, din 2009, care sunt închiriate. Cu acestea, deservim șapte trasee, acoperim o parte din oraș, de la un capăt la altul. Odată cu introducerea celor nouă autobuze electrice, vom suplimenta numărul de trasee. Prin apariția lor, vom renunța la vehiculele vechi, închiriate. Un autobuz și microbuzul sunt închiriate de la Meridian, iar celelalte două autobuze MAN, de la o societate privată”. Există și un alt proiect în curs, împreună cu Primăria Coștei, pentru încă trei autobuze electrice, ceea ce va extinde rețeaua de transport nepoluant în apropierea Lugojului.