Un nou contract a fost semnat marți între administrația locală reșițeană și reprezentanții companiei care lucrează la calea de rulare a tramvaiului și la modernizarea Căii Timișoarei.
La aproximativ 11 milioane de euro se ridică valoarea contractului semnat astăzi la Reșița de primarul Ioan Popa și Emanuel-Iohan Reitmaier, directorul de Divizie pe Zona de Vest a societății Porr Construct România.
Concret, este vorba despre contractul pentru lotul 1 din faza 3 tramvai : „Platforme/stații – terminal intermodal în zona Muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în municipiul Reșița”.
„Proiectul de tramvai a avut trei componente. Faza 1 și 2 am semnat-o anul trecut, și ne-a mai rămas faza 3, care era în procedură de achiziție și care a trenat pentru că ea a avut mai multe loturi. Un lot este legat de achiziția de autobuze, un lot era legat de modernizarea Căii Timișoarei și cu apendicele care merge spre IMR și un alt lot era legat de lucrările care sunt aferente culoarului de tramvai, stațiilor de tramvai, stația intermodală din Muncitoresc, o clădire în interiorul depoului de tramvai, unde ar trebui să fie dispeceratul de control și gararea pentru cele 10 autobuze electrice. Aici am întâmpinat probleme pentru că a trebuit să facem corecții de prețuri. Din nefericire, peste toate problemele care au apărut din 2016 încoace și derularea dificilă a Programului Operațional Regional, au mai apărut și aceste probleme de materiale de construcții, de manopere, de ajustări, și nu am găsit ofertanți. În sfârșit, Porr-ul, care a înțeles importanța realizării în totalitate a proiectului tramvai, și-a dimensionat oferta și am reușit să cădem de comun acord, și astăzi semnăm contractul și pentru faza 3 final, pe lotul 1. Îi mulțumesc domnului director pentru că a înțeles importanța acestui obiectiv, le mulțumesc că sunt alături de noi în continuare. Contractul are o valoare de 51,7 milioane de lei fără TVA, adică vreo 11 milioane de euro cu TVA.”, a declarat primarul Ioan Popa, în cadrul conferinței de presă prilejuită de semnarea contractului pentru execuția lucrărilor.
Investiția propusă vizează Bd. Republicii, Calea Caransebeșului, Calea Timișoarei, Bd. Revoluția din Decembrie, Str. I.L. Caragiale, Str. Libertății, Str. Traian Lalescu, Str. Paul Iorgovici, Piața Republicii, Str. Castanilor și Bd. Muncii. Aceasta nu este o lucrare de infrastructura continuă, care să acopere tot acest traseu, însă are un impact direct asupra tuturor arterelor deservite de sistemul de transport public electric. Astfel, pe Bd. Muncii nu vor fi realizate investiții în infrastructură, altele decât modernizarea a șapte stații de autobuz. De-a lungul traseului de tramvai/autobuz, se vor dota peroanele stațiilor de îmbarcare/debarcare călători, iar pe trotuare se vor amplasa piese de mobilier urban.
De asemenea, investiția propusă va acoperi și terenul pe care este în prezent depoul de tramvaie – aici se vor realiza împrejmuiri specifice, porți de acces, platforme și căi de rulare pentru autobuze, dar și o clădire pentru gararea autobuzelor electrice, a stațiilor de încărcare autobuze și a unui centru administrativ, de management și control al sistemelor IT propuse în proiect (SMT, ITS).
O alta zonă o reprezintă Piața Republicii – complementar proiectului de amenajare a unei ample zone pietonale, în această piață se va realiza stația de capăt, terminal, a liniei de tramvai.
În ceea ce privește construcțiile propuse în cadrul proiectului, se va construi o clădire cu rol de garare și mentenanță pentru operatorul de transport public, pe Bd-ul Republicii nr. 29, o stație de capăt în zona Muncitoresc (Piața Republicii), care să deservească stația de capăt a tramvaiului și să creeze conexiune facile și rapide cu celelalte linii de transport public, precum și crearea unui terminal intermodal. Se vor construi, de asemenea, și două terminale intermodale, unul pentru autobuze, altul pentru tramvai, iar pe strada Castanilor se va amenaja o parcare de tip park&ride.
Totodată, se vor mai realiza stații pentru tramvaie și autobuze și se va implementa un sistem integrat de management trafic și supraveghere video.
Lucrările propriu-zise vor demara undeva la începutul lunii viitoare, iar durata de execuție este de 12 luni.