CEZ Vânzare atenționează clienții cu privire la fraude de tip phishing! Compania vine cu o serie de recomandări pentru a evita tentativele de înșelăciune.
Persoanele rău intenționate încearcă să obțină date cu caracter personal, parole sau plata unor facturi prin accesarea unor linkuri sau trimiterea unor mailuri înșelătoare. Majoritatea fraudelor se produc prin emailuri sau SMS-uri, care conțin mesaje alarmante cu îndemnul de a accesa linkuri pentru a efectua anumite plăți cât mai repede. CEZ Vânzare prezintă o serie de sfaturi pentru recunoașterea tentativelor de phishing:
•Verificați cu atenție adresa de e-mail a expeditorului;
•Nu luați în considerare și nu accesați link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensia @cez.ro și @cezinfo.ro;
•Evitați deschiderea atașamentelor dacă nu sunteți siguri de conținutul acestora. Plasați cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia;
•Evitați introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăților în pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ , metodă securizată.
Persoanele care au primit mesaje suspecte sunt îndemnate să apeleze Info Linia CEZ la 0251 929, disponibilă zilnic între 8.00 și 20.00, să ia legătura pe chatul online cu un consultant CEZ, serviciu disponibil de luni până vineri în intervalul 08.00-16.00, să completeze un formular online de înregistrare a sesizărilor sau să contacteze CEZ pe emailul cez_crc@cez.ro. De asemenea, este de preferat ca sesizările transmise online să aibă atașat mesajul suspectat pentru a putea vizualiza header-ul respectiv.