Asociația Newco și Amicii, un nou început pentru persoanele cu dizabilități

Cuib de vise 1000x100

Stigmatizarea și excluderea socială a persoanelor cu nevoi speciale a fost timp de secole, pata neagră  a societății ce a marcat mii de destine.

Integrarea în câmpul muncii a persoanelor cu dizabilități este un teren fertil, dar încă tânăr, neexploatat suficient în societatea contemporană. Chiar și în prezent, se estimează că peste un milion de adulți și copii cu dizabilităţi sunt instituționalizați în Uniunea Europeană. La fel cum, în unele cazuri, le este refuzat dreptul de a alege unde și
cum să trăiască, acestor persoane li se pot refuza drepturi fundamentale de care beneficiază alți cetățeni ai UE, cum
ar fi dreptul de vot.

Asociația Newco și Amicii, prezentă pe piață de mai bine de 8 ani, acordă persoanelor cu dizabilități sprijin psihologic de specialitate pentru a-i ajuta să se integreze mai ușor în societate și să îi facă să conștientizeze că, deși au nevoi speciale, pot să contribuie la dezvoltarea socială.

„Ideea este că noi, de ce am avut atât de mult succes cu asociația Newco și Amicii, pentru că noi întotdeauna nu am cerut nimic ci din contra întotdeauna am oferit. În general în economia socială și de fapt asta este la bază, noi generăm, noi nu vrem bani, noi vrem muncă. Muncă din care se fac banii, acesta este mesajul pe care îl transmitem atât firmelor cât și cei pe care îi susținem. Noi integrăm aceste persoane în domeniul HoReCa, pentru că este o industrie în continuă dezvoltare și în permanentă căutare de forță de muncă, iar acești oameni au talent și produc si calitate, nu doar cantitate. Tocmai de aceea echipa se tot mărește.

Noi nu ne limităm doar la proiectele pe fonduri europene. Acum împreună cu Centro Grup și Academia MyHoreca precum și cu directori și manageri de la hoteluri de cinci stele din România organizăm un curs de formare managerială pentru directori de hotel de cinci stele și directori de restaurant. Ideea este că evoluția și standardele de care avem nevoie și mai ales noi din zona de Veste că sunt oportunitățile cu capitală culturală în curând și zona Horeca crește extraordinar de repede. Noi vedem cum evoluează de la luna la lună solicitările. Nu numai în Vest că se întâmplă și în restul țării și în București, dar strict pe vest, Timiș, Arad, Caraș și chiar și Hunedoara cam tot ce înseamnă 100-150 de km în jurul Timișoarei chiar crește foarte repede” a declarat Maria Tănasa, fondator și președintele asociației Newco și Amicii.

Despre activitatea și suportul firmei mamă, Centro Group, fondatorul ONG-ului a mai adăugat:

STPT job 1000x200

„Centro Grup este în piața din România de peste 18 ani. Am pornit de la modă, în industria încălțămintei mai exact, am prins toate perioadele, însă am ajuns la maturitate în zona de încălțăminte. Nu se mai produce masiv și ieftin în România ci se produce calitate. Noi suntem ca și români foarte îndemânatici, suntem foarte apreciați pe partea de finisaje, pe partea de realizare a obiectelor scumpe. Prin urmare toată producția ieftină care era acum 20 de ani a migrat către țări mai puțin dezvoltate și unde salariul minim este 100-200 de dolari și unde costurile sunt toate mult mai mici. La noi fiindcă a crescut foarte mult și în domeniul meșteșugarilor, artizanilor, artiștilor de încălțăminte se plătește mult peste salariul mediu și atunci a scăzut mult numărul lor și a crescut calitatea și importanța. Prin urmare, noi parteneri, furnizori de mulți ani am ajuns la nivel de maturitate și de parteneriat. Prin urmare având la vremea respectivă 8 chimiști, ne-am gândit în ce să-i investim, încotro să ne îndreptăm pentru că puteam să facem puțin, un 1%, un 2% mai mult, dar mai mult de atât nu putem crește și atunci am hotărât să investim într-un domeniu nou și am pus chimiștii să cerceteze, să facă experimente, au experimentat câteva luni și de acolo a ieșit povestea detergenților și au realizat niște detergenți fantastici de la bun început, erau extraordinari de puternici și de calitate.

Am început să dezvoltăm partea chimică, am învățat cât de mult contează eticheta și dopul și mai puțin ce e în ea și ne-am dat seama cât de multă substanță activă avem noi și care e de fapt diferența dintre noi și ce vedem la televizor într-o reclamă și așa ne-am dezvoltat. Ne-am extins cu detergenții super profesional, neavând nici un design de renume la vremea respectivă, eram începători nu ne-am putut integra în piața de retail și am mers pe piața super profesională, produse concentrate, produse personalizate pentru problemele clienților pentru că atuul nostru întotdeauna a fost consultanța.  Facem un serviciu inedit, nu cred că mai face cineva în România.

Ideea e că în ultimii trei ani am investit într-un departament și mai nou care este partea profesională de utilaje și accesorii și ca de obicei în stilul Centro ne-am luat o nișă a noastră, noi nu vrem să vindem ieftin, oricum și oricui, vrem să oferim ceva diferit și aici este legat puțin de inspirație, zonă care este aduce un mare plus prin persoanele cu nevoi speciale integrate de noi în câmpul muncii” 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/