Arsenal Park, cel mai mare parc de distracții cu tematică militară din România, reprezintă un concept unic de complex turistic pentru toate vârstele. În jur de 150.000 de oameni calcă anual pragul parcului de distracții. Oaspeții au la dispoziție pentru explorare o suprafață de 88 de hectare și 12 kilometri de alei în mijlocul unei păduri de foioase și o mulțime de activități care să îi țină angrenați. Adrenalina și relaxarea se completează în cel mai fericit mod la Arsenal Park.
Teritoriul Arsenal Park are o puternică încărcătură militară. În perioada celui de-Al Doilea Război Mondial a fost al doilea producător de muniție din Europa, iar în perioada comunistă se spunea că este cel mai bine păzit loc din România. După Revoluție a fost transformat în singurul parc de distracție cu tematică militară din Europă. În perimetrul fostei fabrici de armament se află acum Arsenal Park, destinația turistică preferată pentru vacanțe de familie și teambuilding.
„Arsenal Park e o lume și fiecare dintre noi, cei care facem parte din această poveste, avem câte o viziune despre ce înseamnă comunitatea din mijlocul naturii pe care am creat-o. Platforma pe care se află Arsenal Park există din jurul anilor 1936-1938, când Carol al II-lea a dispus oferirea unui spaţiu de 88 de hectare Armatei, pentru efectuarea unor experimente în domeniul materialului explozibil şi al muniţiei. Arsenal Park a devenit destinație turistică în anul 2009. Pe lângă faptul că zona are o frumuseţe aparte, judeţul Hunedoara este bogat din punct de vedere al obiectivelor turistice, printre care amintesc castelul Corvinilor, cetăţile dacice, cetatea Devei, munţii Parâng şi Parcul Naţional Retezat.”, a transmis reprezentatul Arsenal Park, Iulia Bălușă.
În ultimii doi ani, Arsenal Park s-a repoziționat dintr-un complex destinat inițial preponderent companiilor care organizează evenimente și team building-uri, în cel mai mare complex turistic pentru familiile cu copii.
„Arsenal Park este un complex cu 250 de locuri de cazare în care turiștii pot practica diverse activități, printre care instrucție militară, lupte de airsoft și paintball, tir cu arme foc, cu arme de airsoft și paintball, tir cu arcul, plimbări cu transportorul șenilat, concursuri de drezină, închiriere mașini de golf, biciclete, go-kart bikes, segway etc. Spa-ul Arsenal Park dispune de o sală de fitness și de o zonă de relaxare cu saune finlandeze și cu infraroșu, o piscină cu dispozitive de masaj în apă și cu înot contracurent, o cameră de relaxare și camere pentru masaj și tratamente corporale. Complexul are cea mai mare tiroliană formată dintr-un singur segment, pe o lungime de 700 de metri.”, spune reprezentantul parcului.
În același timp, Arsenal Park este și cel mai mare muzeu militar în aer liber din România, care aduce în prezent istoria locului.
„Arsenal Park reprezintă un concept unic, un complex turistic cu tematică militară din România și din sud-estul Europei. Aleile complexului sunt străjuite de 150 de exponate militare: tunuri, TAB-uri, transportoare șenilate, dispozitive antirachetă, mitraliere și tunuri antiaeriene, lansatoare de rachete, camioane militare, o ambulanță militară, o locomotivă, un avion IAR 93, un elicopter Kamov Ka 26. Acesta este cel mai mare muzeu militar în aer liber din România.”, a spus Iulia Bălușă, reprezentant parc.
Turişti din toate colţurile ţării şi chiar de peste hotare trec pragului parcului. De la mic la mare, aproape 150.000 de oameni vizitează anual colțul de adrenalină și relaxare.
„Majoritatea turiștilor vin din zonele de Vest, Nord-Vest și centru, însă avem destul de mulți turiști și din zona Olteniei, Dobrogea și chiar și Moldova. Referitor la turiștii străini, aceștia sunt interesați de România. Ne-au călcat pragul turiști din Spania, din Olanda, Bulgaria, Germania, Ungaria și ne mândrim că ne-au vizitat chiar și turiști de pe alt continent și anume Asia.”, transmite Iulia Bălușă.
Calitatea serviciilor, prețul accesibil și o experiență de neuitat sunt câteva dintre cuvintele care descriu parcul de distracții. Copii de toate vârstele, părinți, bunici și nu numai au acces în complexul turistic. În acest fel, de la mic la mare, oamenii beneficiază de pachete promoționale și oferte, prin care reprezentanții își fidelizează clienții.
„Poate că sună amuzant, dar cred că cel mai mic turist care ne-a vizitat are undeva la câteva zile. Avem un loc de joacă în aer liber creat special pentru copii, iar de la vârsta de 6 ani pot deja să se înroleze în activitățile de la Aventura Park, cățărare în copaci pe diferite trasee cu diferite grade de dificultate. Întotdeauna complexul a fost deschis pentru familii, dar în acest an am îndreptat atenția mult mai mult spre acest lucru și am creat o serie de pachete, de 1 Iunie, pachetele de Paște, pachete de 1 Decembrie, pachete de Revelion și cu ocazia sărbătorilor legale încercăm să creionăm câte un pachet astfel încât sejurul la Arsenal Park să fie o experiență. Avem și oferte prin care fidelizăm clienții ce au venit în anii anteriori.”, a spus reprezentantul Arsenal Park.
Arsenal Park de la Oraștie este deținut de frații Marius și Emil Cristescu. În 2018, parcul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro. Frații Cristescu au triplat zona de agrement destinată copiilor la aqua parkul din Arsenal Park în urma unei investiții de 1 milion de euro destinată zonei de agrement pe fondul creșterii cererii din partea familiilor.
„Prima dintre acestea, cifrată la un milion de euro și inaugurată zilele trecute, a presupus triplarea zonei destinate copiilor în cadrul aqua parkului de la Arsenal. Astfel, a fost deschis un nou complex de piscine cu opt tobogane, unde se pot juca în fiecare oră 300 de copii. Alăturat, a fost amenajată o cofetărie unde se vând sucuri, înghețată și prăjituri. Tot în zona de agrement a mai fost construită și o tiroliană din cinci tronsoane, pentru copiii de peste 12 ani.” , a transmis reprezentantul parcului.
Dacă inițial, din numărul celor care vizitau Arsenal Park, companiile reprezentau 70% și familiile 30%, în ultimii doi ani procentul s-a inversat, iar familiile, ajunse într-un număr tot mai mare de la an la an, ocupă 70% din totalul clienților.
„Vrem să atragem cât mai multe familii cu copii, pentru că acesta este viitorul și de aceea am dezvoltat zona de agrement destinată celor mici. Sperăm să se deschidă bucata de autostradă care leagă Orăștie de Timișoara și să se dubleze numărul de clienți care vin din Timișoara. Dacă se deschid cele două loturi care completează segmentul de autostradă care leagă Orăștie și Timișoara, distanța dintre cele două localități poate fi parcursă cu mașina într-o oră și jumătate. Acum se fac două ore și jumătate. Guvernul a promis că acest segment va fi gata până la sfârșitul lui iulie. Când s-au deschis tronsoanele spre Cluj, anul trecut, s-a dublat numărul de clienți din această zonă la Arsenal Park, pentru că acum se face o oră și jumătate din Cluj, față de două ore și 15 minute înainte”, ne-a declarat Marius Cristescu.
Cu noua investiție în zona pentru copii, capacitatea totală a aqua parkului s-a extins de la 1.500 la 2.000 de persoane. Totodată, a fost mărită cu 200 de locuri parcarea, iar suprafața destinată șezlongurilor a fost dublată, pentru a spori confortul.
„Anul trecut, am avut cel mai mult 2.400 de oameni într-o zi la aqua park, pentru că nu au fost toți în același moment al zilei. Acum o să avem peste 3.000 pe zi dacă se deschide autostrada. Cei mai mulți pe zi au fost de Rusalii în acest an, 2.000 pe zi. E o cerere din ce în ce mai mare pentru agrement din partea familiilor cu copii de toate vârstele”, a mai spus Marius Cristescu.
Anual, 150.000 de turiști calcă pragul Arsenal Park. Cei mai mulți clienți ai aqua parkului de la Orăștie vin din Sibiu, de unde fac 40 de minute cu mașina pe autostradă.
În ciuda provocărilor, turismul se află în topul industriilor cu oportunități majore pe termen mediu și lung. Astfel, în urma investițiilor făcute de către frații Cristescu în Arsenal Park, impactul va fi unul cu un randament de creștere de minimum 30% anual, în următorii 3 ani.
„Acest lucru a stat la baza elaborării strategiei pe următorii 5 ani a complexului Arsenal Park. Cu siguranță, în primii ani modul de implementare va fi unul mai accelerat, la nivel disruptiv. Această mutare de tip șoc este necesară, datorită conversiei tipologiei de client, de la corporate spre familie. Ca și efect resimțim alături de bucuria celor mici și o mare discrepanță pe un șablon organizat pe două paliere, socio-organizațional, de comportament al consumatorului, care pare, vă zic sincer, unul fragil, de aici rezultă un segment de piață încă volatil la șocurile pieței.”, a declarat Sebastian G. Antal, directorul general al Arsenal Park.
Corelarea perfectă între indicatori de bază precum bunăstarea și profitabilitatea este rezultatul legăturii dintre cadrul social și baza organizațională.
„Dacă mă întrebați pe mine sau asociații mei, probabil stăm prea mult blocați pe celebrul WHY și amânăm să comutăm pe ACȚIUNE. Rezultatul auditului care s-a desfășurat pe o perioadă de 6 ani ne demonstrează în continuare faptul că o minimă educație socio-financiară primară de bază aduce un plus de valoare minim egal cu valoarea investiției în entitate și un randament de minimum +30% material. Ca și acțiune am considerat 2018 un an propice, fiind momentul implementării modelului de reorganizare la nivel de cauză bazată pe individ, adaptând un model de comunicare mai simplu, transparent bazat pe tot ce înseamnă artă și nu în ultimul rând o poveste de spus atât la sosire, cât și plecare.”, a adăugat directorul general.
În ceea ce privește proiectele pentru următorii ani, reprezentanții de la Arsenal Park au un business-plan bine stabilit.
„Dilema anului 2020 fiind următoarea: BUNĂSTARE sau PROFIT e tot una cu PROFIT și BUNĂSTARE, așteptăm verdictul final al oaspeților noștri care ne pășesc pragul. Începând cu anul 2020 ajustăm întreg mecanismul organizațional spre modelul de auto educare, model pilot. Să nu uităm în același timp că tranzităm și tranzacționăm experiențe, iar astfel vom impune un standard minim egal 9 ca și grad de satisfacție, garantat de un fond intern comun parte a BVC pe 2020. Acest model de abordare este unicat și extrem de dificil de implementat în speță pe o piață emergentă, în cazul nostru. Nu cunosc până la această dată, să se fi abordat o astfel de măsură în industria în care activăm și nu numai. Până la data de 31 decembrie 2019, va fi prezentat întreg ansamblul de procese ce au stat la baza acestei reorganizări disruptive 2018-2025”, a declarat Sebastian G. Antal, directorul general al Arsenal Park.
Arsenal Park poate fi vizitat în orice perioadă, însă primele luni ale fiecărui an sunt destinate pregătirilor necesare.
„Ne aflăm în mijlocul naturii și putem spune că în orice lună a anului mediul înconjurător oferă un adevărat spectacol. Într-adevăr, în lunile de început de an lăsăm parcul să-și tragă puțin sufletul, dacă putem spune așa. În perioada de început de an începem pregătirile și punem la punct spațiile de cazare și creăm pachetele pentru anul în curs.”, a precizat reprezentatul parcului.
Mai multe informații legate toate serviciile și tarifele pe care aqua parkul le oferă puteți găsi pe pagina oficială Arsenal Park sau pe rețeaua de socializare a complexului.