Arhitecții din Timiș, critici cu privire la parcarea pe care CJT vrea să o ridice în centrul Timișoarei

viitoarea parcare supraterana de la Timisoara

Ordinul Arhitecților din Timiș vine cu o serie de recomandări pentru autoritățile județene în privința construcției parcării supraetajate din zona zero a Timișoarei. 

În principal, îngrijorările OAR Timiș vizează regimul de înălțime a viitoarei parcări și faptul că termenele impuse pentru constructor sunt nerealiste, fapt ce ar putea pune în discuție calitatea lucrărilor.

„Ca abordare generală în situația unei investiții, cu atât mai mult în zona centrală a Timișoarei, susținem și încurajăm aparatul administrativ să opteze pentru organizarea de concursuri de arhitectură. În situația de față ar fi absolut obligatoriu un concurs de arhitectură prin care să se poată filtra mai multe variante prezentate, realizate pe baza unor studii profesionale de urbanism, arhitectură, istorie, etc. Situl se află în Zona de protecție a Sitului urban Cartierul Cetatea Timișoara, sec. XVIII-XX, a Ansamblului interbelic Corso, a Bisericii Mizericordienilor (1735) și a Spitalului Mizericordienilor, azi Spitalul de oftalmologie (1748). Conf. Legii 422/2001 este necesar acordul/părerea/ consultarea DJC Timiș.”, a transmis Colegiul Director al OAR Timiș.

Având în vedere că terenul pe care se va ridica parcarea este situat pe inelul 1 al Timișoarei, în imediata apropiere de centrul istoric și Piața Victoriei, spun arhitecții, e nevoie de o abordare atentă care să țină seamă de integrarea în context, cu grijă în stabilirea gabaritelor și alegerea materialelor.

OAR Timiș are câteva observații punctuale și la caietul de sarcini aferent documentației de atribuire a constructorului parcării. „La descrierea destinației imobilului este impus regim de înălțime P+4E+5R; propunem modificarea în regim de înălțime maxim (S)+P+4E+Etr; subsolul este necesar pentru spații tehnice. De asemenea, înălțimea maximă posibilă nu poate fi impusă prin caietul de sarcini ci rezultă prin PUZ. (…) Este impus un număr minim de 430 de locuri de parcare; propunem să fie cerut prin caietul de sarcini un număr optim, lăsând în atribuțiile proiectantului stabilirea numărului exact, având în vedere că normativul de parcari a fost actualizat și este posibil ca acest număr să nu fie realist. (…) În ceea ce privește durata contractului, considerăm că termenele în forma actuală sunt neverosimile și imposibil de respectat, existând riscul ca livrabilul să fie de calitate îndoielnică.”

Ordinul Arhitecților din România, filiala teritorială Timiș este o organizație profesională de interes public cu peste 800 de membri și are ca atribuții protejarea și promovarea calității produsului de arhitectură şi urbanism la nivel  local și reprezentarea intereselor membrilor săi în faţa autorităţilor administraţiei publice locale şi a celorlalte autorităţi organizate la nivel local.

CITEȘTE ȘI: Pași mici pentru realizarea primei parcări publice supraetajate din Timișoara. Cine o va construi?

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/