Surplusul de teme și amenințarea cu scăderea notei la purtare sunt exemple de situații neplăcute cu care se confruntă elevii din județul Timiș în timpul orelor de curs. Aceasta este concluzia trasă de membrii Consiliului Județean al Elevilor care au întocmit un raport în care este expusă realitatea predării în mediul online.
Documentul cu privire la digitalizarea educației în județul Timiș a fost întocmit în baza unui chestionar la care au răspuns 1.236 de elevi din mediul rural și urban. Au fost țintite clasele V-XII, dar la rândul lor părinții și-au putut expune punctul de vedere.
„Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu este de folos pentru ei. Aceasta este realitatea tristă care reflectă procesul de predare în mediul online. Unii profesori predau materia superficial deoarece trebuie să recupereze materia, dar elevii nu rețin nimic, ci copiază mecanic lecții în caiet, iar mai apoi își petrec o bună parte a zilei rezolvând teme.”, transmit reprezentanții CJE.
Referitor la volumul de teme pe care le primesc, repondenții chestionarului au menționat foarte des că acesta este unul foarte mare. Elevii din clasele terminale sunt încărcați cu foarte multe teme, iar lipsa prioritizării materiei este o piedică pentru ei.
„Pe lângă stresul examenelor, aceștia au de alcătuit proiecte și referate la materii ale căror ore de curs, înaintea pandemiei, se desfășurau foarte rar sau deloc în cadrul școlii. Un procent de 11,6% dintre elevi petrec mai mult de patru ore pentru a rezolva teme, acesta fiind un timp foarte îndelungat, un efect direct al lipsei de explicații ale profesorilor în cadrul predării online.”, mai transmite CJE.
Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între două și trei ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste șase ore în fața device-urilor. Cu toate că numărul de ore este mai mic față de cele petrecute în mod normal la școală, copiii consideră că este mult mai obositor statul în fața calculatorului.
„Părerea părinților elevilor de gimnaziu din județul Timiș este una mai bună față de predarea online, aceștia considerând că este singura soluție fezabilă în contextul actual. Majoritatea părinților respondenți la chestionar (54,8%) au copii în clasele III-IV, concluzia fiind aceea că învățarea online pentru elevii din clasele primare se concentrează mai mult pe clasele terminale ale acestui ciclu.”, adaugă membrii CJE.
Raportul întocmit de CJE poate fi consultat și AICI.