Aproape 6 milioane de euro, aruncați pe Dunăre?! Bacul a eșuat din nou!

explo 1000x200

Poarta de intrare în Caraș-Severin dinspre Serbia, peste Dunăre, a fost redeschisă doar pentru câteva zile. Bacul a intrat din nou la apă și acum zace iar pe mal!

Relansat la apă zilele trecute, bacul de trecere a Dunării de la Moldova Nouă, care aparține Consiliului Județean Caraș-Severin, a eșuat din nou. „A fugit firma care câștigase licitația! Noi ne-am dat concursul pe tot ce puteam face. Nu puteam modifica termene, am avut o întâlnire cu ei, am spus că facem tot ceea ce e legal, dar eu nu pot modifica caietul de sarcini. Dacă contractul e pe 3 ani, nu pot să-l fac pe șase. Îmi pare rău!”, a explicat președintele Romeo Dunca pentru expressdebanat.ro.

Omul de afaceri Eugen Băleanu, a cărui firmă câștigase licitația pentru operarea bacului după ce Romeo Dunca a cerut falimentul SC Eoliana, vorbește însă despre un alt curs decât cel firesc. Despre faptul că lucrurile sunt făcute tocmai ca bacul să nu funcționeze vreodată. Indiferent cine l-ar administra! „Noi ne-am retras deoarece optimizările cerute nu au fost acceptate, deși inițial fuseseră admise. Nu puteam funcționa ca și Eoliana, riscam să intrăm în faliment! Le-am prezentat primăriilor din Golubăț și Moldova Nouă, precum și Consiliului Județean Caraș-Severin, parteneri în proiectul finanțat din bani europeni, problemele identificate și optimizările pe care trebuie să le facem ca lucrurile să funcționeze. Doar sârbii s-au achitat de ele! Am vrut să facem treabă, la noi nu s-a dorit! Nu am știut ce se află în spatele acestei afaceri decât după semnarea contractului. După licitație am cerut documente suplimentare, nu le-am avut de la început. În primul rând, trebuie să se știe faptul că mașini cu tonaj mai mare de 3,5 tone nu pot urca pe bac. Autocarele făceau cale întoarsă, nu aveau acces pe bac. Păi cu ce se face turism?! Ce rol are acest bac dacă nu pot transporta cu el autocare cu turiști?! Legea nu restricționează, Poliția de Frontieră, la fel. Și totuși, nu e voie! El suportă sarcină de 128 de tone, dar l-au autorizat pentru 20 de mașini și 40 de persoane. Ăsta e un prim punct pe care am vrut să-l rezolvăm.”, a replicat omul de afaceri de la Moldova Nouă.

Și asta nu e tot. Eugen Băleanu e convins că activitatea bacului a fost împiedicată premeditat. Nu neapărat acum, ci de la bun început. Aduce omul de afaceri în discuție și zona navigabilă în care bacul are acces autorizat. „Fiecare navă e autorizată pe un anumit perimetru. Bacul nostru e doar pentru Moldova Nouă – Usjie, nu și pentru Veliko Gradiște, unde sunt stații de combustibil subvenționat. Am cerut să eliminăm asta, să lărgim perimetrul navigabil. Am cerut voie pentru un punct alimentar pe bac, să poată omul cumpăra o apă, un suc, dar nici cu asta nu au fost de acord. Despre ce turism vorbim noi?! Am vrut să lucrăm cu bacul pe Dunăre, să avem o rază mai mare de acțiune, sârbii au acceptat și alte nave private în port, dar la noi ne-am lovit de același refuz. Am cerut rezilierea unilaterală a contractului în aceste condiții. Indiferent cine vine nu-l poate rentabiliza în aceste condiții. Dacă nu se introduc optimizările propuse de noi, bacul nu are cum funcționa fără să genereze pierderi. SC Eoliana a dat faliment din cauza instituțiilor, nu din cauza Alinei Bărbulescu! Pot spune că sunt aproape 6 milioane de euro aruncați pe Dunăre!”, a mai spus Băleanu.

În ciuda apelor agitate, Romeo Dunca spune că nu s-a lăsat luat de val atunci când a cerut falimentul SC Eoliana și că are deja soluții după renunțarea firmei lui Eugen Băleanu la contractul de operare a bacului. „Ne mișcăm, repunem din nou la licitație. Am vorbit cu primarii din zonă, poate fac ei o societate și se înscriu la licitație. Facem același caiet de sarcini, e mai simplu, nu durează, nu ratăm sezonul. Asta dacă găsim pe cineva interesat. Primăriile sunt interesare. În Caraș nu prea funcționează lucrurile chiar dacă ai un contract semnat. O să facem trecerile, ne încadrăm până la final așa cum ne obligă contractul de finanțare.!”, a garantat președintele CJ.

Baziaș 4 rămâne cel puțin deocamdată la mal. Apele sunt tulburi și agitate, dar Romeo Dunca respinge varianta potrivit căreia Uniunea Europeană va declara proiectul eșuat și va cere returnarea milioanelor de euro trimise în Caraș-Severin pentru dezvoltarea turismului.

banner 970 x 250