Express de Banat a început să vă prezinte încă de acum două săptămâni situația firmelor care se află în subordinea Consiliului Local și să le arate reșițenilor ,,scurgerile” de milioane de euro din buget, fără ca locuitorii să aibă parte de vreo investiție.
Doar cu fondurile ,,deturnate” din banii reșițenilor pentru Prescom și Urban, de peste 4 milioane de euro, administrația locală ar fi putut construi blocuri pentru tineri sau reabilita bulevarde întregi. Acest lucru însă nu s-a întâmplat! Așteptăm bani de la Guvern pentru construirea de ANL-uri, în timp ce administrația locală face eforturi să acopere datoriile din urmă ale executivului reșițean. Dezinteresul și modul în care societățile au fost conduse au dus la gestionarea banului public în defavoarea reșițenilor.
,,Urban este o altă societate extrem de păguboasă pentru noi. A creat o platformă în degradare la Kilometrul 7, pentru care am plătit aproape 30 de miliarde datorii, obligați de instanță. (…) Undeva spre 2 milioane de euro am plătit pentru prostiile făcute la Prescom, iar la Urban circa 800.000 de euro, fiind obligați de instanțe. Nu puteam continua așa, pentru că pierderile erau tot mai mari”, a declarat edilul-șef al Reșiței, Mihai Stepanescu, pentru www.expressdebanat.ro .
Prin urmare, efortul făcut din bani publici de a crea ceva nedefinit la Kilometrul 7 s-a încheiat cu desființarea societății care a generat găuri uriașe la bugetul local. Aceasta a fost transformată în Direcția de întreținere a patrimoniului și își derulează activitatea în prezent sub administrarea directă a executivului. Vizează derularea lucrărilor în regie proprie ale administrației locale.
,,S-a desființat, practic, din cauza datoriilor mari, a managementului defectuos și a pierderilor. În 2007, pierderile au fost de 7 miliarde la acest Urban”, a subliniat edilul-șef al Reșiței.
Ce lucrări a întreprins Urban?
Societatea a nivelat terenul de la Kilometrul 7, acolo unde, potrivit declarațiilor de la vremea respectivă, ar fi urmat să se construiască un spital, dar și să se amenajeze un parc industrial, unde să se așeze potențialii investitori care ajung la Reșița. Între timp însă, nu s-a mai întâmplat nimic pe terenul respectiv, iar așa-zisa platformă se degradează continuu. Practic, pământul a fost doar basculat dintr-o parte în alta, iar vestea proastă este că reșițenii plătesc și acum rate pentru țeapa de la Kilometrul 7, întrucât, pentru realizarea investiției respective, administrația locală precedentă a contractat un credit valoros.
Presa vremii relatează că Direcția Națională Anticorupție ar fi avut cazul în vizor, însă vinovații pentru tunurile financiare nu au fost niciodată arătați cu degetul pentru modul în care au aruncat banul public. Pe lângă datoriile pe care le-a generat Urban, alte două milioane au fost alocate investiției în ,,platforma” de la intrarea în oraș.