Un singur brand bănățean a fost prezent la evenimentul organizat recent în capitală, de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, eveniment ce a avut ca scop promovarea în mod inedit a produselor românești cu excelent potențial de export.
Evenimentul „100 de negustori cu straie și gusturi românești”, găzduit de Teatrul Național de Artă al României, a fost dedicat exclusiv antreprenorilor români, printre aceștia aflându-se și Horațiu Rada, directorul executiv al Aur’a Mineral Water, compania care îmbuteliază apa cu aur izvorâtă din Munții Banatului pe care o trimite în cele mai extravagante locuri din lume. Omul de afaceri timișorean a vorbit pentru Express de Banat, singura publicație din Banat prezentă la evenimentul din București, despre secretele succesului acestui produs românesc, unic, sănătos și pur: „La acest eveniment, parcă nu s-a întâmplat nimic, totul s-a întâmplat în jurul apei. Am fost invitat de organizatori în urma aprecierilor și recunoașterilor internaționale. Aur’a este un produs cu totul aparte și tocmai de aceea este prezent la un eveniment cu totul aparte în care se dorește promovarea produselor de valoare românești. Nu promovăm doar apa, promovăm zona, promovăm locul de unde vine pentru că avem cu ce să ne mândrim, cu județul Caraș-Severin, cu Ocna de Fier, avem de toate”, a declarat Horațiu Rada.
Aur’a Mineral Water a cunoscut o extindere spectaculoasă, atât pe plan național, cât și internațional, mai ales datorită certificărilor calității acestei ape și a beneficiilor pe care le aduce consumul și folosirea ei. „Trei ani la rând, Institutul de Gust de Calitate de la Bruxelles ne-a oferit distincția maximă, Ministerul Agriculturii din Franța ne-a oferit premiul pentru Gourmet pe 2018. Sunt recunoașteri importante”, ne-a spus Horațiu Rada, care a subliniat cu această ocazie că românii nu sunt obișnuiți să citească etichetele pentru a face distincția între un produs de bună calitate și unul mai puțin benefic, spre deosebire de alte țări, precum Franța, unde toată lumea e atentă la calitatea produsului.
„Piața a început să se miște, e tot mai dinamică, suntem căutați în toate direcțiile. Principala problemă pentru România este conștientizarea consumatorului că nu tot ce este ieftin este și bun. Consumatorul trebuie să învețe să citească o etichetă și în funcție de ce are nevoie să consume. Noi încercăm să oferim siguranță prin acest produs, investim în siguranța alimentară prin tot felul de certificări, aprobări, agremente, lucrăm foarte mult pentru conștientizarea consumatorului să învețe să consume produse de calitate, să nu le aleagă doar prin prisma prețului”, a explicat directorul executiv al companiei care a adunat și anul acesta premii după premii.
Secretarul de stat Gabriela Mihaela Voicilă a explicat pentru Express de Banat de ce doar Aur’a a fost prezentă dintre toate produsele autentice bănățene. „Antreprenorii veniți la eveniment sunt cei care au răspuns invitației noastre, nu a fost o alegere punctuală. Cine a avut plăcerea să se prezinte cu produsele lui, noi am făcut doar oficiul de gazdă. I-am primit. Colaborarea noastră este cu mai mulți producători, dar la târgul din toamnă de produse alimentare de la Paris au fost prezenți acești producători pe care i-am invitat și acum pentru că știam deja că au certificări pentru produsele lor, astfel încât să poată face față pe orice piață, oricărei comenzi care ar veni chiar de mâine. Nici pe departe nu ne-am gândit să invităm un anumit antreprenor dintr-o anumită zonă”, a afirmat reprezentantul Ministerului.