Plasată într-un cadru natural de excepție, micuța comună Ocna de Fier, aflată la câțiva kilometri de Drumul Național 58B, este foarte greu accesibilă, mai ales în condiții de vreme nefavorabilă. Și asta pentru că drumul de acces, de vreo șapte kilometri, se prezintă jalnic. Și nu pune în pericol doar siguranța oamenilor, ci și o investiție de milioane de euro!
Minele au fost închise de ani buni, dar la Ocna de Fier sunt în continuare destule resurse, iar apa cu aur, care se vinde la prețuri exorbitante în cele mai luxoase colțuri ale lumii, este cel mai bun exemplu în acest sens. Din păcate, o investiție privată, de multe milioane de euro, care ne face cunoscut județul pe tot mapamondul, este periclitată de corupție și nesimțire. Pentru că, așa cum ne-au arătat procurorii DNA și instanțele de judecată, acestea sunt adevăratelșe motive pentru care drumurile din Caraș-Severin sunt dezastruoase și în niciun caz lipsa fondurilor de care s-au tot plâns aleșii noștri. Unii mai penali decât alții.
Până să ajungă la Bruxelles, unde a primit 3 stele de aur, cea mai înaltă distincție pe care a avut-o România vreodată în domeniul apelor, sau în restaurantele de lux din Dubai, A’ura, apa cu particule de aur din Munții Dognecei, se pierde în cantități importante pe cei 7-8 kilometri de drum groaznic. „Drumul către Bocșa este, din păcate, drum județean. Noi nu putem interveni. Am mai astupat noi gropile cu niște zgură, dar bineînțeles că nu ține, la prima ploaie se duce. Până acum n-a existat nici contract de deszăpezire. Acum am înțeles că ar fi un contract de întreținere și deszăpezire, cu o firmă din Dognecea. Sperăm să facă ceva totuși. Ne încurcă acest drum. Deși este unul scurt, avem totuși fabrica de apă, iar cei care vin să preia sticlele se plâng că se sparg pe drum”, explică mâhnit primarul comunei Ocna de Fier, Petre Panescu.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157676995070962″]
Edilul spune că toate sesizările făcute Consiliului Judeţean Caraş-Severin, inclusiv de către directorii fabricii de apă, au rămas fără niciun rezultat. Panescu spune că va insista pe lângă şefii administraţiei judeţene, iar pentru a fi şi mai convingător, le va trimite şi câteva fotografii. Mai mult, e dispus să-i ajute şi cu idei, numai să se rezolve odată situaţia. „Dacă nu pot să-l repare, o să îi rog să îmi dea mie drumul și o să le demonstrez că pot să îl întrețin”, a mai declarat Panescu pentru expressdebanat.ro.
Horațiu Rada, director executiv al Aura Mineral Water, a vorbit și el despre adevăratele dimensiuni ale prejudiciilor suferite din cauza drumului județean Bocșa – Ocna de Fier. Prejudicii de imagine, dar și financiare. „Au venit aici, la Ocna de Fier, din Emiratele Arabe, din Arabia Saudită, din China, Turcia, Cehia, Slovacia, Franța, Italia, Germania, din toate colțurile lumii, cu toții au fost aici. Toți au rămas impresionați de locuri, de bogăție, de tot ce se află aici, dar în schimb au spus că le este foarte greu să mai vină aici. Nici nu le-a venit să creadă că putem să facem livrări aici din cauza drumului. Drumul din Bocșa până la Ocna de Fier este înfiorător. Nici cu mașina de teren nu poți să treci la ce gropi sunt aici. Pe acest drum, dacă vii, se percepe o taxă de la Consiliul Județean. Ca să intri cu acces mare, trebuie să plătești o taxă. Dacă sunt prins că am venit cu acces mare și nu am plătit această taxă, sunt sancționat. Am investiți milioane de euro în fabrică, angajăm personal, suntem în prima etapă de dezvoltare a acestei fabrici, avem realizat doar 33% din proiectul inițial, dar mai departe avem nevoie de un minim sprijin. Acest minim sprijin înseamnă crearea infrastructurii, adică un drum de 7-8 kilometri care ar trebui reparat”, a spus Rada.
Prea multe nu ar mai fi de adăugat. Poate doar că același drum duce spre Dognecea, spre lacul care a devenit un important punct de atracție de câțiva ani încoace.