Anul acesta, Junior Design Antreprenor Handmade își propune să transforme 45 de elevi de liceu în antreprenori creativi. Le vor fi mentori 20 de participanți din ediția precedentă, specialiști din mediul business și parteneri din mediul educațional care își propun să creeze un ecosistem în care elevii experimentează antreprenoriatul și se implică în comunitate.
Cele 11 echipe de elevi participă, în această perioadă, la workshopuri online în care mentorii – oameni cu experiență în afaceri – îi învață cum să realizeze și să implementeze un plan de afaceri. Elevii vor avea apoi misiunea de a concepe produse handmade pentru Crăciun, pe care singuri le vor promova și ulterior le vor vinde. Jumătate din banii pe care îi câștigă vor fi folosiți în achiziționarea unor cadouri pentru copii de la orfelinat. Astfel, elevii învață ce înseamnă un business, dar și responsabilitatea socială. Patru echipe vor fi declarate câștigătoare în finalul proiectului și vor fi premiate.
„Suntem extrem de încântați să vedem că, de la an la an, elevii de liceu prezintă un interes tot mai sporit pentru ceea ce înseamnă antreprenoriatul. (…) Am reușit ca în această ediție să ne adaptăm contextului, să ne transpunem activitățile și întâlnirile în mediul online, pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții de siguranță.”, a declarat Horațiu Regep, organizator al Junior DAH.
Proiectul a beneficiat de deschiderea liceelor: Arte Plastice, Colegiul Economic F.S. Nitti, Colegiul Tehnic I. C. Brătianu, Liceul Grigore Moisil, Liceul Teoretic J. L. Calderon și Colegiul Național Ana Aslan.
„Entuziasmul pe care l-am observat în rândul elevilor, liceelor și comunității de afaceri ne determină să ne propunem ca în anii următori să transformăm proiectul Junior DAH într-o rețea națională și să le oferim tot mai multor adolescenți oportunitatea de a face primii pași în antreprenoriat.”, a mai spus Regep.
Junior DAH a luat ființă din dorința de a contribui la creșterea unei Românii educate și responsabile, prin dezvoltarea abilităților antreprenoriale ale elevilor de liceu și implicarea acestora în acțiuni sociale. Ajuns în al treilea an, proiectul își dorește și reușește să creeze o legătură puternică între școală și mediul business, oferindu-le elevilor noțiuni de educație financiară și marketing, prin intermediul workshopurilor și oportunitatea de a exersa ceea ce învață, de a fi creativi și inventivi, prin conceperea, promovarea și vânzarea de produse.
Junior DAH este organizat de JCI Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara, cu sprijinul Primăriei Timișoara și a Casei de Cultură a municipiului. Sponsor principal este Flex România. Sponsori sunt și Marsh, și Fleureal Maison de Lavande.
Mai multe detalii despre proiect găsiți pe Facebook și pagina de Instagram a proiectului.