Agroland Timişoara, companie românească cu cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, şi-a listat pe 1 martie acţiunile la bursa de la Bucureşti, preţul de tranzacţionare fiind de 19,8 lei pe acţiune luni dimineață, relatează ZF. Astfel, compania controlată majoritar de antreprenorul şi directorul general Horia Cardoş are valoare de piaţă de 233 milioane de lei.
Potrivit datelor agregate de ZF din platformele brokerilor, lichiditatea în doar 30 de minute la această companie este de 6,6 mil. lei, ceea ce înseamnă că Agroland deja a bătut precedentul record al SafeTech Innovations pentru cel mai bun debut la bursă în termeni de lichiditate pentru o companie antreprenorială.
Comparativ cu preţul de la plasamentul privat încheiat în toamnă, de 4,5 lei pe acţiune, Agroland înregistrează astăzi o creștere de 340%. Tradeville este intermediarul listării.
Horia Cardoş, fondator al companiei, este atât administratorul unic al societăţii, cât şi directorul general al acesteia. La momentul realizării prospectului, Horia Cardoş deţine 76,5% din capitalul social al societăţii.
Agroland a derulat în noiembrie 2020 un plasament privat prin care a atras 7,9 milioane lei de la investitori. În cadrul plasamentului privat au fost scoase spre vânzare 1,7 milioane de acţiuni, iar investitorii au plasat ordine de subscriere pentru 8,5 milioane de acţiuni, în valoare cumulată de 38,5 milioane lei, ceea ce a depăşit de aproape cinci ori oferta, potrivit BVB.
Deşi iniţial fusese programat pentru perioada 18 noiembrie – 2 decembrie 2020, plasamentul a fost încheiat anticipat încă din prima zi. Cele 1,7 milioane de acţiuni au fost alocate pro-rata către 137 de investitori, dintre care 3 investitori instituţionali şi 134 de investitori de retail. Astfel, investitorii care au participat în cadrul plasamentului deţin cumulat 15% din acţiunile Agroland. În urma plasamentului privat, Agroland a obţinut o capitalizare anticipată de 52,9 milioane lei (10,8 milioane euro).
Cele mai recente date financiare, cele la S1/2020, arată că Agroland Business System a avut venituri din exploatare de 122 mil. lei şi un profit net de 8,4 mil. lei.
„Agroland nu vinde produse în afara sistemului propriu şi de francize. Magazinele care operează sub franciză sunt obligate să expună aceeaşi marfă (achiziţionată de la ABS), la aceleaşi prețuri şi să aplice aceleaşi politici precum magazinele proprii”, se arată în prospect.