Afacerea de peste 100 de milioane de euro care scoate Caraș-Severinul din anonimat: circuit de Formula 2, aeroport, SPA și mall!

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Caransebeșul poate deveni cea mai importantă atracție turistică și sportivă, dar în egală măsură și economică, din Europa de Est. Cel puțin așa susțin reprezentanții a două dintre cele mai importante firme ale județului, care propun o afacere ce ar însemna ca Aeroportul Caransebeș să devină o adevărată poartă de acces pentru afluența turistică pe care o merită Munții Banatului. Practic, proiectul spectaculos înaintat deja Consiliului Județean ar propulsa din punct de vedere economic întreaga regiune și ar pune în valoare o zonă deosebită, dar care în momentul de față nu este exploatată deloc efficient.

Omul de afaceri Axente Obrejan a concesionat în urmă cu opt ani aeroportul din Caransebeș cu intenția de a-l moderniza și de a-l redeschide, ceea ce ar fi însemnat, cu siguranță, noi orizonturi pentru turismul și economia județului Caraș-Severin. Totul a fost perfect doar pe hârtie. În realitate, colaborarea cu Consiliul Județean nu a funcționat deloc așa cum ar fi fost firesc și normal pentru ca la Caransebeș să poată decola și ateriza avioane. În momentul de față s-a intrat într-un impas, iar aleșii județeni vor pune în discuție rezilierea contractului de concesiune. De cealaltă parte, Axente Obrejan va apela la justiție pentru a-și recupera investițiile făcute, deloc mici, după cum susține acesta, dar și banii pe care i-ar fi putut câștiga în tot acest timp. O va face însă doar dacă nu va avea încotro. Omul de afaceri caransebeșean are în continuare planuri mari și propune Consiliului Județean, în loc de litigii și procese prin sălile de judecată, să devină parteneri în ceea ce ar putea însemna cea mai spectaculoasă afacere a ultimilor ani nu din Caraș-Severin, din Banat sau România, ci din Europa de Est.

Afacerea de peste 100 de milioane de euro care scoate Caraș-Severinul din anonimat: circuit de Formula 2, aeroport, SPA și mall!axente obrejan si tilke

 

Firmele Aeroportul Caransebeș și Carluk Trans Escav au propus în mod oficial în vara acestui an Consiliului Județean Caraș-Severin o mega afacere. Având în vedere exercițiul bugetar financiar 2016-2020 al Uniunii Europene prin care se acordă fonduri de finanțare pentru Statul Român, în vederea dezvoltării pe termen lung a județului, cele două societăți au rugat administrația județeană să fie pusă în discuție în ședință de Consiliu Județean posibilitatea dezvoltării unui proiect public/privat pentru zona Aeroportul Caransebeș. Concret, e vorba despre „înființarea unei firme cu capital public și privat, în care Consiliul județean să aibă părți egale cu subscrisele, în vederea accesării de fonduri europene, prin această societate nou înființată, pentru realizarea unei piste de Formula 2 autorizate de FIA și FIM, unui aeroport privat, unui mall, hotel și centru SPA, precum și alte activități lucrative”.

Cele două societăți comerciale din Caransebeș și Oțelu Roșu nu se bazează doar pe hârtii, ci și pe lucruri concrete. SC Aeroportul Caransebeș, spre exemplu, ar fi de acord să aducă aport la capitalul societății ce ar urma să se înființeze investițiile făcute deja la aeroport, care s-ar ridica la aproximativ 3 milioane de euro. Carluk Trans Escav și-a arătat disponibilitatea de a plăti pentru realizarea unui master plan și a unui studiu de fezabilitate. Totodată, ar depune proiectul în colaborare cu SC Tilke GmbH, reprezentat de Eberhard Tilke, societate cu care există deja un contract cadru semnat. Pentru realizarea master planului, SC Tilke GmbH solicită 200.000 de euro, dar oferă garanția autorizării circuitului de către FIA.

În acest sens, Axente Obrejan l-a invitat în Caraș-Severin, la Caransebeș, în aprilie 2015, pe unul din cei mai mari proiectanți de circuite de Formula 1, Formula 2, Moto GP sau Motocros din lume, Hermann Tilke. Acesta a desenat mai multe dintre circuitele celebre din întreaga lume pe care aleargă astăzi Sebastien Vettel sau Valentino Rossi. Cu acel prilej, s-au purtat discuții inclusiv cu reprezentanții Consiliului Județean Caraș-Severin privind elaborarea  unui proiect.

În această afacere de peste 100 de milioane de euro, așa cum estimează reprezentanții firmelor care au lansat propunerea, Consiliul Județean ar trebui să vină cu terenul și imobilele de pe aeroport, teren care la ora actuală nu produce mai nimic. Din păcate, relaționarea dintre administrațiile publice și mediul de afaceri este de cele mai multe ori deficitară și, în locul unor proiecte spectaculoase, care la prima vedere pot părea imposibil de realizat, se preferă a se pune piedici sau în cel mai fericit caz să se manifeste dezinteres total.

Alcoa, cea mai mare companie producătoare de aluminiu din lume, este cel mai bun exemplu că și în Caraș-Severin se pot dezvolta afaceri de mare succes. Nimeni nu dădea vreo șansă ca Alcoa să ridice vreo fabrică lângă Caransebeș, așa cum anunța un om de afaceri din zonă, iar astăzi lucrează pentru liderul mondial aproximativ 4.000 de oameni. Nu numai din Caransebeș, ci din tot județul!

 

 

foto: www.team-bhp.com, Motorsport-Magazin.com

 

 

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/