Aeroportul Banat Caransebeș, poarta de intrare a unor investiții fabuloase în Caraș-Severin!

aeroportul banat caransebes
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Perspectiva pe care omul de afaceri Gabriel Olariu a dat-o aeroportului de la Caransebeș e pe punctul de a schimba spectaculos soarta județului. Banat Airport Caransebeș e considerat acum cel mai viabil centru multimodal de transport sustenabil!

Probabil că încă mai există sceptici ce se îndoiesc de proiectele antreprenorului din Lugoj, care așteaptă acum aprobarea unor investiții ce depășesc 160 de milioane de euro, numai că, în acest sfârșit de săptămână, la Caransebeș, cu ocazia ARCA – Conferința Sustenabilității în Banat și Mehedinți, au venit și au vorbit despre un adevărat pol de dezvoltare pe care îl va reprezenta Aeroportul Banat adevărați specialiști în domeniu.

Asociația pentru Combustibili Sustenabili (ACS) a continuat seria de evenimente „ARCA Sustenabilității”, prin care și-a asumat misiunea de a consolida inițiative publice-private pentru dezvoltare sustenabilă, prin evenimentul găzduit, deloc întâmplător, de Aeroportul Banat Caransebeș. Împreună cu Consiliul Județean Caraș-Severin și Primăria Municipiului Caransebeș, Gabriel Olariu intenționează dezvoltarea unei regiuni de interes economic, concentrată în jurul nodului multi-modal de transport care se dezvoltă în jurul aeroportului, prin conexiuni rutiere, feroviare și fluviale. Amplasamentul este strategic conceput în proximitatea Gazoductului BRUA pentru a capta resursă energetică eficientă atât în industrie și transporturi cât și în sinteza combustibililor sustenabili pentru industrii și transporturi.”, a subliniat Vlad Stoicescu, președintele ACS.

vlad stoicescu acs

Totodată, acesta a remarcat că mediul public și economic din regiune manifestă interes deosebit în producția hidrogenului verde, atât prin reformarea metanului cu abur și captarea carbonului, cât și prin procesul de electroliză, intenționând să se încadreze în criteriile strategice industriale ca și „vale de hidrogen” pentru consum și transport către consumatori. Reprezentanții ACS au obținut informații esențiale pentru o Strategie Națională a Hidrogenului care să aducă beneficii regiunii prin dezvoltare durabilă, în principiile sustenabilității, așa cum sunt acestea definite prin legislația europeană și convențiile globale.

Propunerea ACS s-a nuanțat prin apelul la întemeierea unei regiuni de interes pentru finanțarea proiectelor de dezvoltare sustenabilă orientate către progres. ACS a propus dezvoltarea primului consorțiu administrativ menit să ofere servicii publice la rang de excelență, în ceea ce privește rețelele de infrastructură și interconectivitatea între obiectivele industriale.

conferinta aeroport

1000x100 (3)

Stoicescu, care se ocupă și de eficientizarea Aeroportului Henri Coandă, a vorbit la Caransebeș despre corelarea strategiilor naționale în domeniile transporturilor sustenabile cu aeroporturile naționale reprezentând centre multi-modale de dezvoltare industrială, transport pasageri și mărfuri, producție combustibili sustenabili și acces către regiuni economice orientate spre dezvoltare durabilă. „Aeroportul Banat Caransebeș este printre singurele aeroporturi din țară în care multi-modalitatea completă poate fi realizată prin conexiunile rutiere, feroviare și fluviale deja dezvoltate și în curs de dezvoltare, conform Masterplan General Transporturi România.”, i-a dat aripi și mai mari președintele ACS lui Gabriel Olariu.

Stoicescu este și el un vizionar, unul dintre acei oameni care își imaginează orizontul dincolo de ceea ce vede marea majoritate. Astfel a adus în discuție misiunea de a „pregăti astăzi elevi pentru meserii care nu au fost încă inventate” și, în acest senes, a prezentat ca exemplu de bune practici liceul de formare profesională pentru noua generație de ingineri în domeniul transporturilor aeriene „Max Ausnit”, care există chiar pe Aeroportul Banat Caransebeș. Dar Stoicescu a amintit și de prezența proiectului BRUA în imediata proximitate a aeroportului, ceea ce crește și mai mult potențialul dezvoltării unui pol economic.

olariu stoicescu

Intervenția lui Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, a confirmat și ea faptul că Banatul Montan are o șansă uriașă prin ceea ce se întâmplă la Caransebeș, unde ia naștere un centru multimodal de transport. Instituțiile publice, private și principalii administratori de infrastructuri din Banat și Mehedinți dezvoltă împreună concepte de interconectivitate regională între obiective strategice pentru o rețea eficientă de transport pasageri și mărfuri, dar mai ales utilă pentru a alimenta industria cu resursele esențiale pentru randament economic. Conexiunile între orașe, aeroporturi, porturile dunărene și comunități vor fi asigurate pe cale feroviară și alimentate sustenabil. Gazul natural, hidrogenul, energia electrică verde vor avea un rol important în dinamica regională, iar ARF este proactivă în asimilarea tuturor elementelor sustenabile prin proiecte de cercetare, dezvoltare și inovare susținute atât de ACS cât și de beneficiarii finali, instituțiile publice, private și comunitățile, a concluzionat Vlad Stoicescu.

condferinta aeroport 2

Evenimentul, unul deosebit de interesant, s-a încheiat prin prezentarea noilor sisteme de management digital a orașului inteligent, cât și a obiectivelor de infrastructură, pe care KonnectCity, parteneri ACS, le propun pentru o dinamică economică productivă și un confort sporit resimțit la nivel de comunitate.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/