Activitatea Inspectoratului General pentru Imigrări este afectată de coronavirus! Măsuri de prevenție luate de instituție

Inspectoratul General pentru Imigrări anunță măsurile de prevenție luate din cauza COVID-19. Activitățile care presupun contactul cu publicul sunt suspendate sau restrânse. IGI recomandă utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță pentru interacționarea cu instituția.

Primirea cererilor de acordare a dreptului de ședere pe termen lung este suspendată și accesul în sedii este permis doar titularilor sau persoanelor mandatate în baza unui act de identitate sau a documentului de trecere a frontierei în original.

Cererile adresate online pe portaligi.mai.gov.ro vor fi preluate cu preponderență. Cele neprogramate urmează să fie primite doar pentru situații justificate și de maximă urgență.

Interviurile care au ca scop identificarea căsătoriei de conveniență vor fi reprogramate. Persoanele ce trebuiau să susțină interviul vor fi înștiințate în scris.

La capitolul cu privire la obligațiile străinilor, informarea autorităților despre schimbările intervenite în situația lor sau referitoare la furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea permisului de ședere vor fi transmise exclusiv prin e-mail, în termenul prevăzut de lege. Pentru preschimbarea permisului de ședere, cererile vor fi depuse ulterior.

Măsurile sunt aplicate până în data de 31 martie, cu posibilitatea de prelungire în funcție de evoluția situației la nivel național. Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă cetățenilor străini și europeni aflați pe teritoriul României să contacteze instituția  pentru orice aspect care intră în competența IGI.