Aceeași hăinuță, în fiecare zi altfel. Ideea spectaculoasă a unei mămici-antreprenor din Timișoara

O mămică-antreprenor din Timișoara a găsit o soluție inedită prin care părinții își pot ține ocupați câteva ore micuții, le pot stimula creativitatea și îi ajută să își sporească încrederea în sine. Ea realizează rochițe și tricouri care își schimbă înfățișarea după fiecare spălare. 

Raluca Creangă este de profesie jurist, iar de peste 10 ani administrează în Timișoara un magazin cu îmbrăcăminte pentru femei. La finalul anului trecut, Raluca a deschis un mic atelier – Croitoria lui Creangă -, un start-up în Târgu Jiu, orașul său natal, unde, împreună cu două croitorese, meșterește povești pe materiale zi de zi.

Totul a început de la găsirea unui material din bumbac 100%, certificat ecotext – un sistem internațional care atestă că materialul textil este sigur pentru sănătatea omului. Raluca croiește rochițe și tricouri din acest material, inedit fiind la acestea faptul că una dintre fețe poate fi colorată.

„Când am văzut acest material, din prima m-am gândit la realizarea unor hăinuțe pentru copii, dat fiind versatilitatea acestuia, în sensul că el se poate colora cu niște carioci speciale pe bază de apă, care sunt non-toxice pentru copil și, ulterior, când se spală, culorile dispar și copilul poate să o ia de la capăt. Am făcut atât rochițe pentru fetițe, cât și tricouri pentru băieței, tricourile fiind cu imprimeuri cu super eroi, iar pentru fetițe avem cu prințese, castele, păsări, diverse imprimeuri pe material”, a povestit Raluca Creangă.

Primele care au testat rochițele au fost cele două fetițe ale Ralucăi. „Sunt mamă a trei copii, ei au fost «cobaii» mei. După ce am realizat prototipul rochiței, fetele mele Iulia și Ioana au colorat-o și asta a durat undeva la 3 ore și jumătate. Credeți-mă că pentru părinți este o binecuvântare pentru că este… liniște. Culorile dispar după ce rochița se spală, așa că micuții au șansa de a o recolora într-o altă manieră. Îi dă și o încredere copilului pentru că el simte că a participat la crearea acelui articol vestimentar, ceea ce e într-o mică parte adevărat pentru că el prin colorare o personalizează”, a mai spus Raluca.

Rochițele costă 129 de lei și pot fi comandate pentru fetițe de până la 12 ani, împreună cu setul de carioci speciale.  ”Vânzarea acestor rochițe se face prin intermediul magazinului pe care îl avem în Timișoara, Zestrea Domniței Ralu. Din cauza pandemiei nu am apucat să le promovăm cum ar fi trebuit, dar suntem în căutare de magazine specializate cu articole pentru copii, pentru că magazinul nostru este unul destinat articolelor de îmbrăcăminte pentru femei”, precizează Raluca.

Croitoria lui Creangă, reprofilată în pandemie 

Alegerea amenajării atelierului la Târgu Jiu nu a avut la bază doar originile Ralucăi. ”Am hotărât să deschidem acolo atelierul pentru că mâna de lucru există, acolo a fost o fabrică mare de confecții care s-a închis cum s-au închis multe fabrici românești și sunt persoane care știu meserie. În plus, chiriile sunt mai mici, pentru că este un oraș mai mic și îmi face și plăcere să mă duc acolo săptămânal”, spune Raluca.

Inițial, în micul atelier, croitoresele făureau uniforme pentru personalul medical, iar din martie au început să coase și măști de protecție reutilizabile.

„Când a venit pandemia și România s-a confruntat cu o nevoie stringentă de materiale sanitare, realizând echipamentele medicale am știut exact ce materiale să achiziționăm. Măștile noastre sunt făcute dintr-un bumbac 100%, de 180 de grame. Cel alb poate fi dezinfectat în clor. Nu am folosit un material ieftin pentru că aceste măști nu sunt medicale, dar am depus tot efortul să le facem cât mai sigure pentru purtat. Ele sunt realizate din două straturi de bumbac plus un strat de tifon medical ambalat în condiții sterile, are trei pliuri, iar la nas – o sârmă pentru a se mula perfect pe forma anatomică a fetei. Masca este ambalată individual în punguță ziplock. După ce purtarea măștilor a devenit obligatorie s-a născut și necesitatea creării unora mai fashion. Sunt realizate din același material, personalizate ulterior printr-o broderie, pentru că noi oferim și servicii de personalizare prin broderie computerizată”,  a explicat Raluca.

Vânzarea măștilor de protecție în toată această perioadă a menținut la suprafață afacerea: „Am avut un preț foarte competitiv, nu am dorit să ne îmbogățim de pe urma acestei perioade critice. Am fost contactați inițial de societăți locale cum ar fi Ice Dyp, apoi Canon România, am avut comenzi foarte mari și la UCM Reșița, West City Radio, Flight Festival, Cupio, Toro Nero și, ca urmare a acestor contracte mari pe care le-am avut și ne-au asigurat efectiv supraviețuirea peste această perioadă critică, am putut, la rândul nostru, să facem o donație către Spitalul «Victor Babeș» de echipamente medicale.”

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/