Odată cu primele zile de temperaturi caniculare, vechea problemă a căldurii excesive din mijloacele de transport nu a întârziat să apară. Pe principiul „Căldură mare, mon cher!”, reșițenii nu au decât să înghită în sec în saunele pe roți în care sunt obligați să circule.
Cu toate că autobuzele reșițene sunt împânzite de stickere care anunţă existenţa sistemelor de climatizare, aerul din interior este practic irespirabil. Mai mult decât atât, nu puține au fost cazurile în care cetățenii au ajuns din autobuz direct la urgențe din cauza caniculei amplificate de aglomerație și îmbâcseală.
Reacția conducerii RO-A-TIR la nenumăratele acuze venite din partea cetățenilor sufocați în mijloacele de transport este aberantă. În condițiile în care, chiar dacă există, este evident că sistemele de climatizare fie nu funcționează, fie sunt oprite intenționat, reprezentanții societății susțin sus și tare că acestea merg. Problema care face climatizarea ineficientă, spun aceștia, este distanța mult prea mică dintre stații.
„Autobuzele sunt dotate cu sistem de climatizare care funcționează, pentru că vă dați seama că primii care sunt interesați ca această climatizare să funcționeze sunt angajații noștri, care stau câte opt ore în autobuz. Dar, datorită căldurii foarte mari și datorită faptului că distanța dintre stații este foarte mică, climatizarea nu este foarte performantă, nu face față. Nu este o unitate la fel ca și climatizarea din locuințe, sistemul de aer rece din autobuze răcește practic doar geamurile”, a explicat Ionela Kovacs, directorul RO-A-TIR.
De asemenea, oamenii revoltați susțin chiar că șoferii sunt cei care controlează modul în care trebuie sau nu să respire călătorii. Cu un control absolut, dar și cu dorința societății de transport de a reduce din cheltuieli, cei mai mulți dintre cei din spatele volanelor limitează în mod intenționat clima doar la partea din față. Astfel, nu mai contează dacă sunt călători care cad ca muștele în aerul irespirabil, atâta timp cât se face economie.
Această acuză adusă de cei mai mulți dintre călători este susținută și de edilul-șef, care este conștient de problemele cu care se confruntă sistemul de transport din municipiu. „Au fost semnalate câteva cazuri când instalațiile de climatizare nu au mers, fie că au fost defecte, fie că șoferii vor să facă economie. Cert este că au fost avertizați reprezentanții societății”, a menționat primarul Mihai Stepanescu.
Canicula excesivă nu este singura problemă a autobuzelor reșițene. Multe dintre mijloacele de transport puse la dispoziția cetățenilor au o grămadă de hibe care fac transportul un adevărat calvar. RO-A-TIR nu s-a deranjat să investească pentru confortul şi siguranţa reşiţenilor care folosesc mijloacele de transport în comun, lucru care se vede şi atunci când autobuzele circulă cu obloanele de la motor ridicate, ca nu cumva să ia vreunul foc.