România are una dintre cele mai mari rate ale analfabetismului funcțional din Uniunea Europeană. O altă statistică îngrijorătoare care nu ne face deloc cinste. Fundația Alber încurajează proiectele educaționale și sociale și dă startul unei noi sesiuni de finanțare a ONG-urilor din județele Timiș și Arad.
Date oficiale arată că 42% dintre copiii români care au împlinit 15 ani se pot încadra în fenomentul de analfabetism funcțional. Abilitățile lor de scris și citit, dar și cunoștințele lor în matematică nu sunt suficiente pentru a putea funcționa normal în ziua de astăzi. Fundația Alber își propune să investească în educația tinerilor pentru un viitor prosper și sănătos. ONG-urile din județele Timiș și Arad își pot înscrie proiectele în această toamnă pentru a obine finanțare.
„Este vorba despre concursul numit «Finanțare ONG» care se desfășoară în perioada 1-15 septembrie 2019. Aceasta este perioada de înscriere a proiectelor. Concursul se adresează organizațiilor non-profit cu scopul derulării proiectelor destinate îmbunătățirii calității vieții oamenilor. Proiectele trebuie să se implementeze pe termen scurt, în maximum două luni și să atingă unul din obiectivele pe care noi le menționăm în regulament. Majoritatea au caracter educațional sau social.”, au spus reprezentanții Fundației Alber.
În funcție de proiectele depuse se va stabili câștigătorul. În cazul în care proiectul poate fi implementat cu o sumă mai mică, cei 50.000 de lei se vor împărți între mai multe ONG-uri participante. „În anul 2018, am avut sesiuni lunare cu valoare maximă de 20.000 de lei. Anul acesta, am optat pentru patru sesiuni trimestriale cu valoare maximă de 50.000 de lei. Ne dorim ca anul viitor să creștem frecvența sesiunilor, dar și suma maximă pentru fiecare sesiune în parte.”, au mai explicat reprezentanții fundației.
În anul 2018 au fost investiți peste 200.000 de lei în programul dedicat ONG-urilor. De asemenea, peste 117.000 de lei au mers spre proiecte educaționale strategice, iar aproape 169.000 de lei – spre proiecte sociale.