În 4 ani de zile, Aeroportul Caransebeș va avea o față nouă și prosperă din punct de vedere economic. Este viziunea omului de afaceri Daniel Gabriel Olariu din Lugoj, managerul companiei Oneric Solution Caransebeș.
Acesta ne-a oferit noi informații despre importanta investiție pe care a început-o într-o zonă a Aeroportului Caransebeș, care-i aparține datorită cumpărării acțiunilor de la SC Aeroport SA, de la Iosif Armaș. Olariu este în discuții acum pentru cumpărarea și a acțiunilor Argirom Internațional, societate în insolvență care a fost administrată tot de Iosif Armaș și care are peste 20% din acțiunile SC Aeroport Caransebeș SA. Şi mai este în proces de cumpărare a acțiunilor Excav Prod SRL, care iarăși este în insolvență și e administrată de omul de afaceri Axente Obrejan.
„Nu sunt acționar majoritar, situația este foarte complicată aici pentru că cele două societăți care dețin acțiuni la SC Aeroport SA sunt în insolvență și procedura este destul de complicată. Dar am început-o, suntem pe drumul cel bun. Procesul poate dura 6 luni – un an de zile, dar doresc să devin acționar majoritar la SC Aeroport SA. Sigur că societatea are un contract de concesiune de teren și clădiri cu Consiliul Județean Caraș-Severin, deci proprietarul acestor terenuri și a majorității construcțiilor este Consiliul Județean, care într-adevăr în acest moment are o relație de conflict cu SC Aeroport SA. Această relație trebuie să revină la normal. Noi, ca și societate, trebuie să ne achităm datoriile față de Consiliul Județean și administrația județeană, sigur, dacă mai are ceva divergențe sau alte probleme care nu au fost prevăzute în contract,, le vedem stăm la masă și le discutăm”, ne-a declarat omul de afaceri Gabriel Olariu, care mai spune că este convins că situația de pe aeroportul din Caransebeș se va debloca.
Liceu tehnologic privat de aviație! Primul ciclu, fără taxe!
Olariu are în plan să deschidă singurul liceu tehnologic privat de tehnică aviatică din țară, acțiune care va începe încă din toamna acestui an.
„Am început deja să facem reparații la unele din construcțiile pe care le avem noi ca și proprietate și pe care le vom amenaja pentru liceu la standarde europene de calitate. Am început din martie procedura de acreditate la ARACIP, instituţie publică de interes naţional, în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetări, care realizează activitatea de evaluare şi acreditare a furnizorilor de educaţie din învăţământul preuniversitar, pentru liceul tehnologic. Am depus deja primul set de documente și, de asemenea, am găsit deja colaboratori, pentru a preda tehnologia aviației, din rândul specialiștilor care au lucrat în domeniul aviației militare și cunosc foarte bine această meserie”, spune Gabriel Olariu.
Școala va debuta cu o clasă de a IX-a și garantează că la finalul celor 4 ani de învățământ tehnicienii care vor ieși de pe băncile școlii vor primi toate calificările și toate acreditările, care până în prezent se acordă doar din străinătate. Cel mai important lucru: deși liceul va fi privat, pentru acest prim ciclu de elevi înscrierea va fi gratuită!
„Arătăm că suntem serioși și, în parteneriat cu Asociația Aeronautică Română, care are deja un program acreditat, vom deschide liceul din anul școlar 2018-2019. Totul va fi gratuit, noi vom susține această primă generație, pentru că dorim să încurajăm copii spre acest domeniu foarte căutat de altfel în străinătate. Vom susține financiar toți cei 4 ani de învățământ și un an practică. Totul va fi suportat de noi ca și investitori. După cei 4 ani vor putea lucra aici sau vom putea să-i recomandăm marilor companii. De exemplu, directorul de la Boeing mi-a spus la un târg de tehnică aviatică că nu voi putea eu să produc mecanici cât are el nevoie”, ne-a mai adăugat lugojeanul Daniel Gabriel Olariu.
Colaborare cu Boeing! Şi terminal cargo!
Planurile de dezvoltarea a aeroportului din Caransebeș sunt mult mai ample, omul de afaceri spune că în viitorul apropiat intenționează să dezvolte un parc de dezmembrare avioane la Caransebeș.
„Visul este ca să devenim unul dintre principalii colaboratori ai companiei Boeing din Europa. Parcuri de dezmembrare aeronave sunt două mari în Europa și 8 mai micuțe, dar interesul meu este să putem furniza la această imensă companie atât personal calificat, cât și piese, așa vom combina și partea de școală și partea de dezmembrare. Este foarte important de știut că până în acest moment în România nu există o școală care să licențieze absolvenții, pentru că nu au un centru de reparații. Şi noi intenționăm să-l facem la Caransebeș”, a concluzionat Gabriel Olariu.
Și propunerile nu se opresc aici. Olariu vrea să investească într-un terminal de cargo la Caransebeș, pentru că la ora actuală în România nu există aeroport destinat special pentru cargo. Pentru asta ar trebui amenajate hangarele mari si să încerce să atragă firmele mari care să aducă marfa la Caransebeș și de aici să fie livrată în România și nu numai.