175 de posturi vacante din Primăria Lugoj, vânate de Guvern

Clădirea Primăriei Lugoj

Primăria Lugoj ar urma să piardă 175 de posturi în momentul în care Guvernul pune în aplicare planul de a reduce cheltuielile publice.

Guvernul caută măsuri de echilibrare a finanțelor publice. Una dintre modalități este desființarea a peste 200.000 de posturi neocupate din administrație și instituții publice.

La nivel național, se apreciază că eliminarea vizează peste 58.000 de posturi vacante din primării, aproape 50.000 de posturi în spitale, 20.000 în educație, peste 22.000 în armată, 14.500 în rândurile poliției etc.

Primăriile mici, dezavantajate

Eliminarea posturilor vacante nu oprește instituțiile respective să mai facă angajări, dar pe termen lung, toate acestea vor depinde de decizia Guvernului, ceea ce va dezavantaja primăriile mai mici, cum ar fi cea a municipiului Lugoj, (care nu este reședință de județ) sau instituțiile publice mai mici, cum ar fi spitalele din teritoriu. În trecut, au mai fost înghețate angajările la stat, dar acum se preconizează desființarea, prin Ordonanță de Urgență, a peste 200.000 de posturi bugetate, dar libere și în prezent.

77, în administrația publică locală

Încă nu se știe exact conținutul Ordonanței, dar până atunci prezentăm situația la cele mai mari instituții publice din oraș, Primăria și Spitalul Municipal Lugoj. „La nivelul municipiului Lugoj, în Primărie sunt vacante 77 de posturi. În cadrul aparatului de specialitate al Primarului sunt 39, la Direcția de Poliție Locală – șase, la Biblioteca Municipală – două, la Muzeul de Istorie, Etnografie și Artă – cinci, la Galeria de artă – două, la Serviciul Public de Piețe, Târguri și Oboare – cinci, la Serviciul Public de Sere și Spații Verzi – 10, Serviciul Public de Administrare a Cinematografului Bela Lugosi și a bazelor de agrement – patru  și la Serviciul de Asistență Medicală în Învățământ, tot patru.”, spune primarul Lugojului, Bogdan Ștefan Blidariu.

98, la unitatea medicală

La sfârșitul anului trecut, la 20 decembrie 2022, organigrama Spitalului Municipal „Dr. Teodor Andrei” prevedea 497 de posturi, dintre care 36 funcții de conducere și 461 de funcții de execuție. La aceeași dată, conform documentelor înaintate Consiliului Local, instituția avea 98 de posturi vacante, majoritatea acestora fiind de îngrijitori, infirmiere, brancardieri etc.

În paralel, se anunță și comasarea unor instituții publice care au aceleași atribuții, desființarea altora (sunt propuse Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – AJPIS, după neregulile descoperite la azile), precum și eliminarea unor facilități fiscale.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/