Caraș-Severinul, fără un kilometru de autostradă

Ziarul „Opinia Timișoarei” a realizat un top al județelor cu cei mai mulți kilometri de autostradă. Deși se află la graniță, prin Caraș-Severin nu trece nici măcar o porțiune de câțiva kilometri dintr-o astfel de șosea.

Județul Caraș-Severin este deocamdată ocolit de șosele mari pe care se poate circula cu viteză de 130 kilometri la oră. Șoferii sunt nevoiți să părăsească granițele județului sau ale țării pentru a-și încerca bolidul la astfel de cote.

Conform unui top realizat de ziarul timișorean, Caraș-Severinul se află printre județele „ghinioniste” la capitolul autostrăzi. Chiar și așa, județul se poate bucura de poziția sa aproape de Timiș, care în 2013 a urcat pe locul trei în topul județelor „populate” de autostradă, primele două fiind Călărași și Constanța. Așadar, cărășenii pot circula pe A6 pe drumul de legătură între Timișoara și Lugoj sau pot circula pe cei 27 de kilometri de autostradă dintre Ortișoara și Izvin sau aceeași distanță construită între Șanovița și Traian Vuia.

harta-autostrazi-guvern

Deși cel mai probabil nici acest traseu nu va trece prin județ, o șansă pentru un transport mai ușor o reprezintă autostrada ce va lega Timișoara de Serbia, proiect inițiat de Consiliul Județean Caraș-Severin datorită relațiilor bune pe care le are cu sârbii. „Consiliul Județean și-a asumat avansarea ideii de proiect strategic pentru următoarea etapă de finanțare prin IPA care acum se află în faza elaborării regulamentelor și documentelor cadru. Am avansat această idee a unui proiect strategic care să finanțeze studiul de fezabilitate pentru o autostradă care să lege Belgradul de Timișoara. De fapt, să interconecteze două culoare europene de transport complet diferite, cel care vine din Grecia, Serbia, Croația, Slovenia, Italia și se duce mai departe cu cel care vine dinspre Bulgaria, România, Ungaria, Austria”, a precizat Victor Naidan, arhitectul-șef al județului.

Lipsa unei autostrăzi pe teritoriul județului nu ar trebui să supere cetățenii, ținând cont de faptul că doar 13 județe din 41 au unul dintre „A”-uri ca parte din infrastructura județeană. De altfel, câteva județe nu figurează deloc în planurile de viitor ale autorităților, așa cum sunt județele Maramureș, Gorj sau Botoșani.

Foto: opiniatimisoarei.ro