Violența în familie, un fenomen! Cel puțin un caz pe zi în Caraș-Severin

violenta domestica

Peste 280 de cazuri de violență în familie au fost înregistrate în Caraș-Severin în primele 7 luni din acest an. Deși înseamnă o scădere ușoară față de anul trecut, situația rămâne îngrijorătoare.

Cazurile de violență în familie înregistrate în Caraș-Severin, în primele 7 luni din acest an, au fost în ușoară scădere față de aceeași perioadă din 2022. Anul acesta, în perioada ianuarie – iulie, au fost sesizate 281 de infracțiuni de violență în familie, față de 296 înregistrate în 2022.

Cele mai multe au fost infracțiuni de lovire sau alte violențe – 173, amenințare – 32 și abandon de familie – 53.

În cele 7 luni, polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin au emis 69 de ordine de protecție provizorii în cazurile în care, în urma evaluării situației, a rezultat că exista un risc iminent de săvârșire a unui act de violență asupra victimei. Majoritatea dintre aceste ordine de protecție provizorii au fost emise la solicitarea victimei. Dintre cele 69, 12 au fost transformate în ordine de protecție.

Dintre cazurile în care polițiștii au constatat existența unui risc iminent pentru victimă, au existat și situații în care victima a refuzat emiterea ordinului de protecție provizoriu, fiind înregistrate 17 astfel de cazuri.

Ordinul de protecție provizoriu se emite pe loc, de către polițiști, pentru o perioadă de cel mult 5 zile.

Unde pot apela victimele violenței în familie?

Atunci când victima se confruntă cu o situație de violență în familie, aceasta se poate adresa:

  • Serviciului de urgență 112, transmițând operatorului că se află într-un pericol iminent.
  • Unității de de poliție pe a cărei rază teritorială își are domiciliul/reședința prin depunerea plângerii penale împotriva agresorului.
  • Unității de primiri urgențe sau Serviciului de Medicină Legală – în cazul în care victima a suferit leziuni fizice sau traume psihice, aceasta se poate adresa la unitatea de primiri urgențe pentru a fi evaluată/tratată, după caz.
  • Furnizorilor de servicii sociale – direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului care se regăsesc în fiecare reședință de județ/direcțiile de asistență socială de pe lângă primării sau la sistemul public de asistență socială/ organizații nonguvernamentale. Victima se poate adresa acestor entități pentru consiliere și suport, consiliere psihologică și informații.
  • Call center-ului 0800 500 333 cu program continuu, 24h/24h, 7 zile din 7, linie telefonică gratuită destinată victimelor violenței în familie.
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/