În așteptarea trenului cu hidrogen, municipalitatea de pe Bârzava a început demersurile pentru obținerea licenței de operare pe calea ferată Reșița – Timișoara. Potrivit declarațiilor făcute recent de primarul Ioan Popa, acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului, timp în care, la Reșița, ar urma să ajungă și trei garnituri de tren second-hand din Germania.
„Reșița a demarat deja documentația pentru a se califica să facă operațiuni pe calea ferată. Transport Urban Reșița va face acest demers. Suntem în discuții aprofundate cu Primăria de la Karlsruhe, care ne va pune la dispoziție trei garnituri. Am fost acolo și în luna noiembrie, și vom primi trei trenuri, care vor fi modificate, astfel încât acestea să poată merge și pe linie electrificată și pe linie neelectrificată, atașându-se acestor garnituri niște generatoare de curent electric diesel, astfel încât ele să poată funcționa tot timpul electric, de fapt.”, a explicat Ioan Popa.
Edilul a mai precizat că până la sosirea trenurilor cu propulsie pe hidrogen, pe calea ferată Reșița – Timișoara vor fi introduse garniturile germane, măsură necesară în vederea obținerii licenței de transport: „În demersul nostru beneficiem de ajutorul și sprijinul lui Werner Henn, un reșițean plecat în Baden-Baden de peste 30 de ani, căruia țin să-i mulțumesc pentru implicare. Garniturile pe care urmează să le primim sunt second-hand și le vom folosi pe calea ferată Reșița – Timișoara, ca să ne putem licenția până la finalizarea proiectului, în care vom beneficia, sper, de acele trenuri cu propulsie pe hidrogen. Cred că până la sfârșitul acestui an vom avea garniturile aici și vom fi și licențiați”.