Oameni de afaceri din Transilvania, și nu numai, au luat parte la o nouă întâlnire de succes, marca Business Mark, organizată în Cluj-Napoca. S-a pus pe masă cărțile și s-au trasat ideile principale ale unei rețete de succes într-o lume zdruncinată economic, social și politic.
După mai bine de doi ani de pandemie, precedată de criză economică, România se reorganizează și caută soluțiile cele mai bune pentru a merge mai departe pe tabla de șah. În acest sens, Business Mark se alătură oamenilor de afaceri și continuă seria întâlnirilor cu tematici ce acoperă un spectru larg al problemelor întâlnite pe piața actuală. Înființată în 2013, compania are ca linie principală de activitate organizarea de evenimente business ”concept propriu” prin se oferă un spațiu de afaceri românesc, un spațiu profesionist de discuții și networking. HR Wibes este proiectul prin care se creează comunități locale de profesioniști în resurse umane și prin care oamenii de afaceri sunt încurajați să creeze parteneriate strategice și să se conecteze cu specialiști din țară și străinătate, așa cum s-a întâmplat și în aceste zile la Cluj-Napoca.
MIRELA STERE, Senior Director of Human Resources & Internal Communication, Macromex – „În pandemie, am avut parte de un sistem de învățare accelerat – dificultatea a venit din faptul că aveam departamente care trebuiau să fie onsite – și aici mă refer la colegii de logistică și la colegii vânzări lucrând în segmentul de produse alimentare, care erau cumva în linia întâi a aprovizionării magazinelor. Am avut și divizie de HoReCa, care a trebuit să rămână în șomaj tehnic și mai aveam și zona de office – colegii din departamentele de suport, care au intrat instant în work from home…. Am trecut de la agonie la extaz, pentru că ne putem mândri că 2021 a fost cel mai buni an din istoria noastră”.
ADRIANA SĂPLĂCAN, HR Manager, Gameloft– „ Pentru noi a fost mai ușor să ne adaptăm în ultimii doi ani, pentru că suntem companie de IT, dar a trebuit să învățăm multe lucruri, unde am primit suportul managerilor și al departamentelor mai mult ca înainte de pandemie (…) Nu ar trebui să ne mai fie frică de digitalizare, ci să o îmbrățișăm, pentru că ne va face munca mai ușoară. Vom putea să lăsăm în urmă anumite taskuri recurente să facem munca mai umană”.
CARMEN MESTER, Head of Human Resources, ROMBAT– „Cred că work from home a avut un mare impact. De la mine, s-a văzut ca un beneficiu: am văzut persoane care au părăsit un loc de muncă pentru un altul la care să își gestioneze singuri venitul, timpul. Eu am experimentat plecări și veniri pe diferite paliere – salariul rămâne foarte important, dar nu este decisiv, comparativ cu libertatea de a lucra remote”.
DANIEL ADUMITRACHIOAIEI, Director Resurse Umane, @TeraPlast Grup – „Toți avem probleme de recrutare, însă cred că ar trebui să ne axăm mai mult pe păstrarea talentelor. Într-o companie de producție, am ajuns să recrutez 40-50 oameni pe lună, nu datorită creșterii, ci datorită plecărilor. Dacă ne gândim la costuri, este mult mai scump să recrutezi o persoană cu experiență decât să păstrezi o persoană. Uităm de oamenii buni pe care îi avem de 10-15 ani în companie; uităm să îi apreciem, să investim în ei, uitându-ne tot timpul spre oamenii noi din piață, care nu sunt întotdeauna cel mai bine pregătiți și durează foarte mult pentru a-i forma”.
𝗟𝗨𝗜𝗭𝗔 𝗕𝗔𝗡𝗬𝗔𝗜, Head of International People Operations, Amber – „Noi am ajuns la peste 1000 de angajați în acest an și continuăm să recrutăm. Ca tendințe în rândul angajaților, acestea sunt următoarele: pe zona de testare își doresc mulți tineri să vină. Ei sunt la început de carieră, se joacă și învață împreună o meserie frumoasă. La celelalte joburi, însă, observăm că din cel în cel mai multe persoane cu poziție de seniori își doresc mobilitate, se îndreaptă spre zona de freelancing. Acesta ar trebui să fie un semnal, pentru că părerea mea sinceră este că ne vom confrunta cu noi trenduri din zona aceasta – foarte mulți vor opta spre a avea alte tipuri de contracte decât contractele standard de muncă, ceea ce va influența zona de recrutare”
Speakerii și subiectele de discuție prezentate mai sus, sunt doar o mică parte din cele întâmplate la evenimentul de la Cluj.
CEO-uri, manageri, seniori directori, din companii de renume din țară au mai vorbit și despre trendurile la care ne putem aștepta în 2022 pe partea de tehnologii HR, au ridicat un semnal de alarmă vizavi de nivelul de stres financiar crescut, principalul motiv pentru care angajații decid să demisioneze, nevoile reale ale echipelor de HR, dar și despre bunăstarea angajatului.
Evenimentele Business Mark continuă și în săptămânile ce urmează, după următorul program:
Sibiu HR Vibes – 24 mai 2022, Hotel Ramada
Timișoara HR Vibes – 9 iunie 2022, Iulius Congress Hall
Brașov HR Vibes – 15 iunie 2022, Hotel Kronwell
Iași HR Vibes – 23 iunie 2022, Palas Congress Hall
Va fi nevoie de câteva zile pentru a repara firul de contact, spun reprezentanții Primăriei Reșița, care și-au trimis încă de la primele ore ale dimineții echipele în teren...