Viitorul industriei de reparații auto din România stă sub semnul întrebării

alv resita banner feb25 1000x100px expressbanat stiri Timisoara si Resita dacus 05 iulie 2024

Dan Barbu: Situație alarmantă pe segmentul service-urilor auto din țară. Industria auto trebuie să fie susținută, nu îngenuncheată de reglementări ineficiente și practici abuzive.

Munca nefiscalizată, intensificarea controalelor pentru a elimina unitățile care operează ilegal, buna colaborare cu RAR-ul sau necesitatea îmbunătățirii relației dintre service-uri și companiile de asigurări au fost doar câteva dintre subiectele de mare importanță care s-au adus în discuție la Timișoara, de către Patronatul Operatorilor de Service Auto din România.

Întâlnire strategică, cu reprezentanții service-urilor auto de la nivel local, a adus în prim-plan aspecte critice care pun sub semnul întrebării viitorul industriei de reparații auto din România, iar munca nefiscalizată a fost una dintre cele mai alarmante probleme.

Aceste practici nu doar că erodează încrederea în serviciile de calitate, dar creează și un mediu economic instabil, în care unitățile legale sunt forțate să se lupte cu o concurență neloială bazată pe evaziune fiscală.

„Munca nefiscalizată nu doar că afectează în mod direct service-urile care își plătesc taxele și își desfășoară activitatea legal, dar pune și în pericol siguranța rutieră. Este inacceptabil ca autoritățile să închidă ochii la aceste practici. POSA cere măsuri concrete pentru combaterea acestor forme de concurență neloială!”, a declarat Dan Barbu, președinte POSA.

POSA

Colaborare cu RAR pentru combaterea activităților ilegale

În sprijinul industriei, reprezentanții RAR au subliniat necesitatea respectării regulilor pentru protejarea consumatorilor, și au  propus intensificarea controalelor pentru a elimina unitățile care operează ilegal, prin acțiuni, atât de tip proactiv, cât și de tip reactiv, fiind binevenită și contribuția activă a service-urilor autorizate.

„Direcția de Supraveghere Piață din cadrul RAR monitorizează constant activitatea service-urilor, prin acțiuni de supraveghere proactive și reactive, un efort comun între autorități și industrie fiind binevenit pentru a aduce în legalitate atelierele auto care funcționează fără autorizație tehnică eliberată de RAR”, a explicat Dan Dates, reprezentant RAR.

Necesitatea îmbunătățirii relației dintre service-uri și companiile de asigurări, mai ales în ceea ce privește întârzierea plăților și impunerea unor tarife nejustificate, a fost un alt subiect important dezbătut la întâlnire, de spre care Mihai Weber, director executiv la reprezentanta DAT Romania (Deutsche Automobil Treuhand GmbH), a subliniat: „Folosirea sistemelor specializate în evaluarea daunelor auto este singura metodă prin care putem asigura o determinare corectă a costurilor reparațiilor și putem evita abuzurile. Procesul trebuie să fie transparent și predictibil.”

dri startup cs(1000 x 200 px)

Un alt aspect sensibil, deprecierea mercantilă a vehiculelor avariate, a fost adus în discuție de Silviu Constantin Chiriță, director departament Evaluări Daune Auto, Reprezentanta DAT România: „Deprecierea mercantilă este ignorata complet în procesul de despăgubire, iar proprietarii de autovehicule sunt prejudiciați de acest drept cu toate că el este stipulat în legea 132/2017. Este momentul ca această problemă să fie recunoscută și reglementată corect.”

întâlnire POSA

Este necesar un cadru legislativ mai echitabil

Deputatul Iulius Marian Firczak, membru al Comisiei de Buget, Finanțe și Bănci din Camera Deputaților, a participat activ la discuții, subliniind importanța unei mai bune colaborări între instituțiile statului și mediul de afaceri pentru a elimina blocajele legislative care împiedică dezvoltarea service-urilor auto.

„Este esențial ca statul să creeze un cadru legislativ clar și eficient, care să protejeze atât antreprenorii corecți, cât și consumatorii. Industria auto trebuie să fie susținută, nu îngenuncheată de reglementări ineficiente și practici abuzive”, a declarat Firczak.

În sprijinul inițiativelor POSA, un partener constant, compania Gruppo Damidio, importator al uleiurilor Q8, reprezentat de Marius Chindis, a prezentat importanța utilizării corecte a produselor petroliere și respectarea legislației de mediu. De asemenea, și reprezentantul companiei RS Motors, Ovidiu Savu, a făcut un apel către unitățile de service auto care funcționează în acea zonă: „Service-urile din Timișoara trebuie să fie unite, să își apere interesele și să lupte pentru un mediu de lucru corect. Doar împreună putem schimba lucrurile!”

întâlnire POSA

întâlnire POSA

Finalul întâlnirii  a fost punctat de către Marian Lazar, prim-vicepreședinte POSA cel care a transmis că service-urile trebuie să își recapete independența și să nu mai fie obligate să accepte condiții dezavantajoase care le pot duce la colaps financiar și operațional. „Este esențial ca autoritățile și asigurătorii să înțeleagă că nu mai este loc pentru monopoluri sau practici abuzive în această industrie vitală.”

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/