„Linia de cale ferată Voiteg-Reșița, slabe șanse să fie finanțată prin PNRR”

cale ferata Voiteg-Resita

Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, crede că proiectul privind modernizarea liniei de cale ferată între Voiteg și Reșița are șanse reduse să fie finanțat cu bani europeni.

În urmă cu trei ani, primăriile Reșița și Timișoara, precum și consiliile județene Timiș și Caraș-Severin, au încheiat un protocol privind modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița. Investiția se află în faza întocmirii documentațiilor și se pregătește accesarea de fonduri europene.

La sfârșitul lunii trecute, Consiliul Județean Caraș-Severin și Primăria Reșița au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru studiul de fezabilitate aferent proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Reşiţa – Timişoara, cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa. Iată că marți seara, Consiliul Local Timișoara a făcut același lucru.

Mai precis, aleșii locali din Timișoara au aprobat „Studiului de Fezabilitate, componentă a serviciilor de elaborare a Studiului de prefezabilitate, a Studiului de fezabilitate, întocmire a documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmire a documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027, în vederea realizării obiectivului de investiție ”Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora frontieră”.

Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, susține însă că sunt șanse să primească finanțare europeană doar porțiunea cuprinsă între Timișoara și Moravița, nu și lotul dintre Reșița și Voiteg.

Sunt rezervat, ca să zic așa, în privința șanselor și a posibilităților de a accesa finanțarea. Suntem și un pic nemulțumiți că liderul de proiect nu a inclus Primăria Timișoara în anumite soluții tehnice care intră pe raza UAT Timișoara pe proiectul respectiv. Aici vorbim de linia de cale ferată de la Timișoara la Moravița. Eu sunt rezervat, în acest moment, cu privire la șansele ca acest proiect să obțină finanțare și să ajungă în execuție. Șansa ca culoarul Timișoara – Moravița să fie finanțat cu fonduri europene este foarte mare. Dar șansa ca ciotul Voiteni – Reșița să primească și el finanțare este destul de redus”, a afirmat Ruben Lațcău.

Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord și Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are o lungime de 117 kilometri. Dacă linia va fi modernizată, se dorește ca trenurile de călători să circule cu o viteză de cel mult 120 km/h. Iar cele de marfă cu cel mult 80 km/h. Valoarea estimată a investiției se ridică la 4,2 miliarde de lei, cu TVA inclus.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/