Indicatorii tehnico-economici pentru proiectul „Magistralei Verzi” din Calea Șagului urmează să fie aprobați în Consiliul Local Timișoara.
Primăria Timișoara a publicat, joi, proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, faza studiului de fezabilitate, pentru Magistrala Verde care va fi realizată în Calea Șagului. Asta după ce, recent, proiectul a fost prezentat public de către reprezentanții Primăriei Timișoara. Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, volumul de trafic de pe Calea Șagului îl depășește, uneori, pe cel de pe autostrada A1.
„Locuiesc în Iosefin. Văd zilnic coloana de mașini care vine din Calea Șagului spre centru – mii de oameni care vor să ajungă mai repede unde au treabă. Sunt în jur de 20.000 de mașini. Volumul acesta de trafic e atât de mare încât depășește, uneori, traficul de pe autostrada A1. Toate aceste mașini intră zilnic în oraș și, de multe ori, traversează chiar centrul – pe lângă Catedrală, prin Piața Maria sau pe la Jiul – ca să ajungă în alte zone ale orașului. Magistrala Verde și Inelul IV sunt soluțiile pe care le construim pentru ca orașul să se miște mai bine. Sunt soluții pentru toți – fie că mergem cu autobuzul, mașina, pe jos sau cu bicicleta. Cei care azi pierd timp în coloană vor putea ajunge mai repede cu transportul public, care va avea bandă dedicată pe aproape tot traseul. Iar pentru cei care aleg mașina, Inelul IV va prelua fluxul principal, astfel încât traficul să se miște mai bine peste tot. Am avut prezentare publică, iar acum urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiție”, a declarat Ruben Lațcău.

Primăria Timișoara dorește realizarea unei benzi dedicate pentru autobuz de la podul din Calea Șagului și până în centrul Timișoarei. De asemenea, intersecția Căii Șagului și B-dul Iuliu Maniu va fi semaforizată. Proiectul mai prevede eliminarea a sute de locuri de parcare de pe Calea Șagului. Potrivit planșelor făcute publice, din cele 451 de locuri existente, ar urma să rămână doar 60.
Magistrala Verde va reconfigura o suprafață de peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, din care aproape jumătate reprezintă carosabil. În cadrul proiectului, vor fi realizați aproape cinci kilometri de piste de biciclete. Totodată, aproape 20.000 de metri pătrați de trotuare vor fi reamenajați cu finisaje de calitate – piatră naturală și pavaj modern. Proiectul prevede și creșterea zonei verzi de la circa 14.000 de metri pătrați la peste 16.000 mp.
Valoarea estimată a investiției este de 165 milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuție va fi de trei ani. Primăria Timișoara vrea să atragă bani europeni pentru a implementa acest proiect.