Universitatea „Eftimie Murgu” se mută în online!

Universitatea reșițeană propune patru modalități pentru continuarea procesului didactic după ce criza generată de COVID-19 a făcut imposibilă prezența studenților la cursuri. 

Profesorii și studenții se vor folosi de tehnologia disponibilă și de specificul domeniului pentru a alege care dintre cele patru variante este cea potrivită pentru ca activitatea didactică să nu fie întreruptă de temutul virus. 

Platforma Microsoft Teams este prima propunere. Cadrele didactice pot intra cu parolă, pot crea clase virtuale și invita studenții la activitățile didactice, utilizând adresele de email cu domeniul instituției @uem.ro (puse la dispoziție de universitate prin pachetul Microsoft Office 365). Studenții pot intra cu parolă sau ca „oaspeți” (guest) într-o platformă care asigură securizarea cursurilor/seminariilor și o comunicare pe diferite paliere ale clasei, inclusiv posibilitatea de organizare a videoconferințelor.

Platforma Moodleeste destinată pentru programele de studiu care folosesc această platformă în mod tradițional – învățământul la distanță (ID). Platforma Edmodo e pentru programele care au această opțiune, iar a patra e varianta bazală: cadrele didactice le transmit online studenților materialul de studiat (distribuit pe săptămâni sau global), asociat cu posibilitatea studenților de a pune întrebări și a li se răspunde sincron (ex. diverse modalități de comunicare în scris și/sau video) sau asincron (ex. prin document Google, e-mail etc.). Se recomandă ca materialul trimis să includă și video/demonstrații, existente în online.