Un proiect anunțat cu surle și trâmbițe de noua conducere a Primăriei Timișoara este criticat de către un consilier local PSD. Radu Țoancă spune că înființarea Agenției de Achiziții Publice Timișoara este doar „un produs de marketing userist, deja expirat” și ilegal.
Primăria a anunțat că urmează să fie înființată Agenția de Achiziții Publice Timișoara, prin care se vor face toate cumpărăturile instituției, dar și ale societăților aflate în subordine. În acest fel, primarul Dominic Fritz speră că se vor economisi mai mulți bani la bugetul local.
Pe de altă parte, Radu Țoancă, consilier local PSD, nu vede deloc cu ochi buni această agenție, despre care spune că este doar un produs de marketing expirat.
„Un nou produs de marketing userist, deja expirat, va intra pe piață! Agenția de Achiziții Publice Timișoara – un proiect de spoliere a banului public! Primarul Dominic Fritz și-a turat din nou campania de marketing politic agresiv, anunțând că a pregătit, pentru plenul Consiliului Local, un produs administrativ și economic nou-nouț, o veritabilă mașinărie de economisire a peste 20 de milioane de lei anual: Agenția de Achiziții Publice Timișoara – în fapt, un SRL userist de toată jena, pe deplin ilegal și programat să spolieze banul public”, a declarat consilierul local PSD.
Radu Țoancă susține că în documentația trimisă consilierilor locali, inițiatorii proiectului au integrat și amestecat „cu tupeu minciuni, propuneri ilegale, calcule economice false și alte mijloace demagogice de acest fel, pentru a-și justifica un demers care în mod evident nu va rezista juridic la nicio contestație argumentată si de bun-simț”.
Consilierul local PSD a și enumerat „minciunile” pe care le-a descoperit în documentație. Și anume, „cheltuielile cu bunurile și serviciile, la nivel de UAT Timișoara, nu se ridică la 300 de milioane de lei anual, suma specificată în paportul de specialitate, și nu există nicio analiză care să demonstreze că există posibilitatea economisirii de la bugetul local a circa 20 la sută din valoarea cheltuită actualmente în urma achizițiilor individuale. Costul operării UCA în primul an de funcționare este de 1,5 milioane de lei, el crescând până la 3 milioane de lei în al patrulea an de funcționare (⁉️). La aceste sume se adaugă chiria anuală de 7.000 de euro (care va crește gradual) și sumele aberant de mari (chiar și în raport cu piața) pentru cele 5 persoane cu norma întreagă și 2 persoane cu 2 ore pe zi: 577.000 lei net și alți 418.000 impozite – deci un total anual de 1 milion de lei‼️‼️ Penibile sunt cele două exemple de UAT- uri care ar fi “implementat” legal deja acest tip de schemă “inovatoare“ (Sibiu și Harghita). De fapt, HCJ 234 a CJT Sibiu și HCJ 455 a CJT Harghita se referă la reorganizarea aparatelor de specialitate ale acestor instituții, prin suplimentarea cu câte 2 posturi și nicidecum la înființarea unor SRL-uri cu dedicație și cu salarii lunare individuale de peste 3.000 de euro din bani publici pentru cei 5 activiști de partid”.
În aceste condiții, Radu Țoancă a anunțat că PSD va contesta proiectul de hotărâre prin toate căile legale, pe motiv că este un demers de „privatizare” a achizițiilor publice printr-un SRL de partid care nu are niciun efect concret în zona banului public, „o zonă vizată tot mai agresiv și mai des de secta gregară și lacomă din jurul USR”.