În urmă cu fix 12 luni, Reșița devenea primul oraș din România cu transport public de persoane modernizat 100%.
Se împlinește un an de când tramvaiul a revenit pe străzile Reșiței. În 20 decembrie 2024, municipalitatea a pus oficial în circulație 13 tramvaie noi, pe o cale de rulare complet refăcută, marcând o etapă importantă în procesul de modernizare a transportului public local.
Proiectul tramvaiului a făcut parte dintr-o strategie mai amplă a administrației locale de modernizare a transportului în comun, care a inclus și achiziția a 10 autobuze electrice, aflate în circulație încă din luna mai a aceluiași an. În acest context, Reșița a devenit unul dintre puținele orașe din România cu un sistem de transport public local integral electric.
Primarul Ioan Popa declara, la momentul inaugurării tramvaiului, că proiectul nu a fost lipsit de emoții, asumat încă din primul său mandat, și contestat de mulți dintre adversarii săi politici, care-l vedeau mort încă din fașă.
„Tramvaiul a fost o aventură în care am intrat poate puțin inconștient în 2016, cu mari reproșuri venite din partea celor care nu credeau, iar aici îl aduc în discuție pe Ioan Crina, dar de data aceasta cu simpatie, pentru că el s-a opus cam la tot ce am făcut. Și la tramvai, și la calea ferată, și la spital. Nimic nu i-a convenit, totul i-a mirosit urât. Și vă mărturisesc că, deși eu par uneori mai dur, am avut mari emoții. Și nu știu cine nu ar fi avut emoții în locul meu și al echipei mele cu un asemenea proiect”, mărturisea la vremea respectivă edilul Reșiței.
La un an de la punerea în circulație a tramvaiului, municipalitatea analizează posibilitatea achiziționării unor garnituri de capacitate mai mare, pe fondul gradului ridicat de utilizare, în special în intervalele de vârf.
„Da, tramvaiul este un pariu câștigat! Ceea ce m-a uimit este că ele sunt mereu pline. Cel puțin la orele de vârf. Oamenii aleg acest mijloc de transport și pentru că este rapid și cred că într-un interval de trei – cinci ani va trebui să mai luăm vreo cinci sau șase. De data aceasta de lungimi mai mari. Acestea au undeva la 21 de metri, dacă nu mă înșel. O să luăm de 27 sau chiar mai lungi. Stațiile au fost proiectate să poată să acomodeze tramvaie mai lungi și o să luăm câteva garnituri mai lungi pentru orele de vârf”, a declarat Ioan Popa, la Express Live.