Se întâmplă în România, în mileniul III: trenul InterRegio 1696 Timișoara-București, tren în care erau mai mulți cărășeni care urcaseră din Caransebeș sau Herculane, a rămas în câmp. Cele două locomotive care trăgeau garnitura s-au desprins de vagoane.
Abia după o oră de mers, mecanicii de pe cele două locomotive au observat că lipsesc vagoanele și s-au întors după garnitura pierdută pe drum. „Ne-a părăsit locomotiva în câmp… așa ceva. Românie, te iubesc… În viața mea nu am pățit așa ceva… a ieșit bulonul. Nu mai avem locomotivă… a plecat locomotiva fără noi”, a scris pe contul său de Facebook una dintre pasagerele aflate în tren.
În comunicatul de presă remis de CFR, instituția nici măcar nu lasă să se înțeleagă faptul că locomotivele au circulat fără vagoane și vorbește doar despre un incident cauzat de o frânare. „Marţi, 18 iulie 2017, în jurul orei 8 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara – București a frânat automat în zona Radomireşti din cauza unei probleme apărute în circulaţie. Cei aproximativ 300 pasageri au fost în siguranță şi şi-au continuat călătoria cu acelaşi tren. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ o oră de staţionare şi după realizarea mai multor manevre a locomotivelor în zonă. La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la incident”, transmite CFR prin comunicatul de presă.
Mult mai haioasă ni se pare poziția Institutului pentru Politici Publice care a publicat pe pagina sa de Facebook următorul comentariu: „O situație cumva ca o parabolă pentru Guvernul Tudose care ne spune că în România economia o duce bine. Un incident feroviar demn de scenariul unui film de comedie a avut loc azi. Un tren de pe ruta Timișoara – București și-a pierdut 8 vagoane care au rămas în câmp, în județul Olt, după ce legătura dintre ele și cele două locomotive s-a rupt. Peste 100 de pasageri au rămas izolați în Radomirești, în jurul orei 8 AM. Mecanicii de locomotivă și-au dat seama după aproape o oră(!!!!) că nu mai tractau vagoanele și s-au întors pentru a le prelua”, scrie IPP pe pagina sa de Facebook.