Tunelurile ce se vor construi pe lotul II al tronsonului de autostradă Lugoj – Deva vor fi unice în România. Antreprenorii se pregătesc să străpungă dealul de la Margina.
Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces și ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea.
„Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens)”, transmite DRDP Timișoara.
Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.
„Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor «umbrele de țevi» înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret”, mai aflăm de la Direcția de Drumuri.
Sectorul de autostrada dintre Margina Holdea va avea sub 10 kilometri, iar tunelurile pentru animale 2,13 kilometri. Lucrările costă aproximativ 2 miliarde de lei și trebuei finalizate până în decembrie 2026.