Tronsonul feroviar Lugoj – Timișoara Est, la 4,5%

santier cale ferata lugoj timisoara est

În mai puțin de 2 ani, tronsonul de cale ferată dintre Lugoj și Timișoara Est trebuie să fie modernizat. Lucrările au ajuns numai la stadiul de 4,5%.

Potrivit informațiile obținute de la CFR Infrastructură, acum se lucrează în mai multe gări  de pe traseu și se fac defrișări.

„La ora actuală, sunt deschise șantiere pentru lucrări civile în stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, unde continuă demontarea liniilor de cale ferată și a celor de contact, iar în paralel au demarat și etapele de execuție pentru noile peroane în Topolovăț și Remetea Mare, dar și pentru realizarea și montarea pilonilor pasarelei din Topolovăț. A început și prima fază a lucrărilor de semnalizare în stațiile Lugoj, Topolovăț și Recaș, prin relocarea stâlpilor de susținere, iar în stația Remetea Mare este atacată și zona de electrificare”, ne-au transmis reprezentanții CFR.

A fost finalizată cercetarea arheologică în 3 situri, două în Remetea Mare și unul în Suștra și mai este unul în desfășurare în Izvin. În Lugoj, se evacuează meterialul tratat și decontaminat, așa cum stipulează cerințele de mediu. Antreprenorul a început și organizarea șantierelor la Belint și la Ghiroda.

Lotul de cale ferată Lugoj – Timișoara Est are 54 de kilometri, iar la finalul lucrărilor lungimea se va dubla. Viteza trenurilor va ajunge la 160 km/h în ceea ce privește traficul de persoane și la 120 km/h pentru transportul de marfă.

Lucrările au început în 28 decembrie 2022 cu 6 luni de proiectare. Termenul de finalizare este 28 iunie 2026 și trebuie respectat, altfel se va pierde finanțarea europeană. Investiția nu este de neglijat, având o valoare de aproape 2 miliarde de lei.

Update: Ministrul Transporturilor: „Mă interesează să ne înscriem în termene”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a întâlnit cu constructorul pentru a afla exact care este stadiul lucrărilor. Se pare că proiectarea a durat mai mult decât se estima inițial.

„S-a intrat în execuție. A fost foarte greu să se depășească faza de proiectare, mai ales pe bucata care traversează Timișoara. Se lucrează, se scot șinele vechi, se fac modernizări. Au acest termen dat de PNRR”, a declarat, la Timișoara, ministrul Transporturilor.

Termenul din contract este luna iunie 2026, chiar dacă Planul Național de Redresare și Reziliență se încheie de abia în decembrie.

„Tot PNRR se finalizează în decembrie 2026. Există discuții la nivel de Comisie Europeană, pentru că mai multe state vor prelungirea acestui termen. Mă interesează să ne înscriem în termenele asumate”, a mai spus Grindeanu.

 


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/