Trenul Timișoara Nord – Reșița Nord va circula cu 120 km/h pentru că e mai avantajos, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor. Asta deși ministrul Grindeanu cerea viteza de 160 km/h.
Viteza de 120 km/h a iereșit din studiul de fezabilitate întocmit de Metroul SA și aprobat de Regionala CFR Timișoara. Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, viteza de 160 km/h putea fi atinsă numai pe 30% din traseu… din cauza reliefului.
„În cadrul SF-ului s-au analizat cele 2 variante de viteză: 160 km/h se putea atinge doar pe 30% din traseu, adică până în 20 km, costuri cu mult mai mari față de viteza de 120 km/h, iar reducerea duratei de călătorie ar fi fost de circa 6 minute, comparativ cu 120 km/h. De asemenea, pentru viteza de 160 km/h intri la alte reglemetări europene, adică pentru viteza asta trebuia neaparat realizată și modernizarea sistemuluu de semnalizare, adică introducere ERTMS. Însa pe traseul acesta nu se poate, pentru că linia nu este electrificată. S-a acceptat varianta cu 120 km/h deoarece această viteză poate fi atinsă pe o distanță de 40 km, din cei 60 km cât are traseul, pe restul distanței, adică 20 km, din cauza reliefului (traseu în curbe pe aproximativ 13 km) și a zonei din oraș pe care o tranzitează, circa 7 km, viteza trebuie menținută la 30 – 40 km/h. Pe scurt, varianta cu 120 km/h este mai avantajoasă și din punct de vedere al costurilor și al timpului de călătorie”, ne-au transmis cei de la Ministerul Transporturilor.
Proiectul privind modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontiera cu Serbia, inițiat de Primăria Reșița, se realizează în parteneriat cu Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș.
Potrivit SF-ului, linia feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă, viteza maximă de circulație urmând să crească la 120 km/oră pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare.