Trenul de de la Oravița la Anina; Semmeringul Bănățean merge pe șine de peste 160 de ani

Trenul de de la Oravița la Anina; Semmeringul Bănățean merge pe șine de peste 160 de ani

Povestea Semmeringului bănățean este strâns legată de Banatul de Munte și chiar de România. Trenul se deplasează pe cea mai veche cale ferată montană din țară și din Sud-Estul Europei, inaugurată pe 15 decembrie 1863, când regiunea era sub administrație Austro-Ungară.

Construcția căii ferate a fost o provocare pentru meseriașii secolului XIX. Cele mai inteligente minți și-au pus creativitatea în joc pentru a realiza obiectivul într-o zonă în care relieful nu este cel mai prietenos. Doi dintre inginerii care au făcut posibilă lucrarea sunt Anton Rappos și Karl Dülnig. Pe lângă oamenii locului care au contribuit cu propriile brațe de muncă, în Banat au ajuns și italieni, cunoscuți ca fiulani din zona de nord a țării, care și-au pus amprenta artistică pe traseu și au realizat sculpturi din piatră și marmură. Proiectul a durat 16 ani și dăinuie până astăzi.

calea ferata Anina Oravita

Numele de Semmering Bănățean vine de la Semmeringul din Austria care călătorește în Alpi între Glognitz și Mürzuschlag, dar care se întinde pe o distanță de 40 km. Numele apare pentru prima dată într-o carte semnată de inginerul Ion Păsărică în perioada interbelică.

Turiștii care aleg să se îmbarce în vagoane vor călători timp de două ore pe un traseu spectaculos care străbate 14 tuneluri și 10 viaducte. Ruta Oravița-Anina se întinde pe 34 km și este considerată una dintre cele mai pitorești din țară. Linia este inclusă în patrimoniul cultural național, declarat monument clasa A.

Trenurile circulă zilnic cu plecare de la Oravița la 11.15 și retur de la Anina la 14.40. Prețul unui bilet este de 33 de lei.

Cei care doresc să trăiască o experiență unică pe un traseu de poveste sunt așteptați în Banatul de Munte!

semmering tunel

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/