Modernizarea tronsonului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad este în plină desfășurare. Sunt deschise trei șantiere, a căror valoare trece de 5,5 miliarde de lei.
Ultimul șantier a început pe Timișoara Ronaț Triaj – Arad. Acum, se desfășoară lucrări de defrișare a vegetației, se realizează drumuri tehnologice, de demontează fire, stâlpi și suprastructura CF.
Acest tronson are o lungime de 54,86 de kilometri, iar modernizarea lui costă aproape 2,2 miliarde de lei. Execuția va dura 36 de luni.
Se lucrează și pe lotul Lugoj – Timișoara Est, dar și pe sectorul de cale ferată care traversează orașul de pe Bega.
„Obiectivele proiectului sunt creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă; introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R). Iar beneficile proiectului sunt: reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; creșterea gradului de siguranță feroviară; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată”, aflăm de la CFR Infrastructură Timișoara.