Anul acesta, mijloacele de transport în comun au fost implicate în aproape 200 de accidente, cel mai des tramvaiele și autobuzele, potrivit datelor STPT. În același timp, vandalismul tot mai frecvent provoacă pagube care adaugă costuri semnificative pentru reparații.
Din ianuarie până în septembrie, tramvaiele, autobuzele și troleibuzele care circulă în Timișoara au fost implicate în 194 de accidente, în ușoară scădere față de cele 238 din aceeași perioadă a anului trecut.
„Vinovați terți sunt mai mulți decât angajații noștri, cam 55% la 45%. Am comparat datele cu Iași și Cluj și nu stăm mai prost. E realitatea traficului din Timișoara. La tramvaie avem o problemă mare.”, a explicat Florin Petolea, directorul STPT.
Cele mai periculoase zone pentru accidente rămân Prefectura, intersecția Dreptatea și Piața Traian, unde șoferii și vatmanii se confruntă frecvent cu conducători neatenți sau grăbiți.
Pe lângă incidentele din trafic, presiune pe flota STPT pune și vandalismul.
„Unii călători au folosit marker permanent pe autobuzele noi sau au distrus validatoarele. Chiar dacă avem camere și facem reclamații, cei prinși nu plătesc daunele. Un validator costă 1.500 de euro. Un alt călător a aruncat o trotinetă în ușa unui tramvai Bozankaya, ale cărei reparații se ridică la 12.000 de euro, iar făptașul nu a fost identificat. Într-un alt caz, cineva a aruncat o petardă în cabina vatmanului, provocându-i o deficiență temporară de auz.”, a declarat Florin Petolea.
Cheltuielile pentru întreținerea și reparațiile flotei au depășit în acest an 10,7 milioane de lei, dintre care peste 2,4 milioane au mers către servicii realizate de firme externe.
În prezent, 161 de mijloace de transport circulă zilnic prin oraș. O parte dintre vehicule au aproape 20 de ani și peste 900.000 km parcurși, ceea ce face întreținerea lor tot mai dificilă și costisitoare. „E important să înlocuim flota existentă. Autobuzele noastre au cam 20 de ani și 900.000 – 1.000.000 de km parcurși, de asta și mentenanța e extrem de dificilă.”, a mai spus Petolea.